Vissza:
1939 - 1945
 

 
     
Petljakov Pe-8 Szovjetúnió 1939 - 1945
  Vissza a Pe-2, Pe-3 típusokhoz  
 
Petljakov Pe-8    
 
   
 
Petljakov Pe-8 Tervrajzok, részletrajzok Pe-8 (TB7) 4AM-35A
   
 
   
 
         
Pe-8 4ACh-30B utasszállító Nr. 42-612, 1945   Pe-8 ASh-82 Nr.42210, 1943        
 
Petljakov Pe-8 Képek, részletfotók  
   
        Pe-8 Nr. 42066 Molotov transport CCCP-USA,1942 március    
   
        Pe-8 téli rejtőszín, 1942 január   Pe-8 ON-4ACz-30B Nr.42712, 1945 január
     
Pe-8 navigátor munkahelye   Pe-8 baleset        

A Szovjetuniónak - a nagy nehézbombázók terén meglévő tapasztalatai ellenére - a Pe-8 (TB-7) volt ebben a kategóriában az egyetlen a II. világháború alatt, és csak néhány száz darabot gyártottak belőle.

A prototípust az 1934-es tender alapján készítették el, négy db 1100 LE-s M-105 motorral, amelyet a törzs hátuljában lévő M-100 motorral vezérelt nagy töltőkompresszor töltött fel. Egyes típusokon AM-34FRN motorok voltak, de a Kuznyeckben történő gyártáshoz 1939-ben az AM-35A motort választották, ezáltal az ACN-2 feltöltő-rendszert elvetették. 1940-ben - az új szovjet elnevezési rendszernek megfelelően - TB-7 repülőgépet a tervező csoport vezetőjének, Petljakovnak tulajdonították, ő azonban két évvel később egy repülőgép-szerencsétlenségben meghalt, ezután a háborús fejlesztések többségét I. F. Nyezeval irányította. A maximális bombateher 4000 kg volt. Számos nagy távolságú feladat végrehajtásában vett részt Magyarország, Románia, és Németország keleti része felett. A Berlin elleni első nagyobb támadást 1941 közepén hajtották végre.

hossz 22,47 m;

magasság 6,84 m;

fesztáv 39,95 m

szerkezeti tömeg: 17 000 kg

felszálló tömeg: 28 600 kg

személyzet: 9 fő

fegyverzet: egy 20 mm-es ShVAK a felső és hátsó lövésztoronyban, két 7,62 mm-es ShKAS a mellső lövésztoronyban és egy-egy kézi irányítású 12,7 mm-es BS mindegyik hátsó gondolában, és max. 4000 kg bombateher

motor: (első sorozatgyártású) négy 1300 LE-s Mikulin AM-35A 12 hengeres, folyadékhûtésű V-motor; (második sorozatgyártású) négy 1475 LE-s Csaromszki M-30B 12 hengeres dízelmotor; (harmadik sorozatgyártású) négy Szvecov ASh-82FNV 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hatótáv: 3500 km

Teljesítmény: max. sebessége 451 km/h;

csúcsmagasság 7000 m

Forrás: masodikvh.hu

 

 

 

 

 
Repülés menü
1900 - 1914
1914 - 1938
1939 - 1945
1945 után
   
Magyar repülés
Szállítogépek
Kisérleti gépek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3NR