|
Polikarpov PM-1, 1926. július, Berlin. | baaa-acro.com |
|
2023.08.18. |
|
A PM-1 (PM - Passazhirskii Maybach – személyszállító, Maybach-motorral) egy fából készült kétfedelű repülőgép volt, ragasztott furnérlemez (Sphon) borítással. Alekszandr Alekszandrovics Szemenyenov tervezte és a Polikarpov gyárában készült. A pilóta nyitott kabinban ült, az utasok zárt térben utazhattak. Nagyméretű, kb. 30°-ban döntött támasztékok és acélkábelek merevítették a szárnyakat, amelyek a fő törzsvázak tetején és alján a törzshöz erősítettek. A futómű előtt behúzható hűtővel rendelkezett. Először 1925. június 10-én repült nyilvánosan 1925. július 26-án. 170 km/h maximális sebességet tudott. |
10 repülőgépet rendeltek meg a Deruluft német-szovjet légitársaság útvonalaira. 1925 augusztusában Moszkva - Berlin menetrendszerű járatot indítottak. Egy németországi lezuhanás következtében a sorozatgyártást felfüggesztették, és nem indították újra. |
A címképen látható gép 1926. 07. 10-én Berlinben várja utasait. Ez a gép 15-én Berlinből Párizsba tartott, amikor a pilóta motorhibát észlelt, és kényszerleszállást kísérelt meg. A repülőgép leszállás közben összetört egy mezőn Dortmund közelében, és megállt. A pilóta és a két utas túlélte, a repülőgép pedig javíthatatlanul megsérült. A motorhiba egy dugattyú-kar törése miatt következett be. |
A gépet a hadsereg futárgépként is haszálta. |
|
|