A Guizhou JL-9 , más néven FTC-2000 Mountain Eagle egy kétüléses szuperszonikus sugárhajtású fejlett kiképző- és könnyű harci repülőgép a Népi Felszabadító Hadsereg légierejének (PLAAF) és a Népi Felszabadító Hadsereg haditengerészeti légierejének (PLANAF) számára. |
Az FTC-2000 a GAIEC magánvállalkozásaként indult egy olcsó kiképzőgép fejlesztésére negyedik generációs repülőgépekhez. A gépet a 2001-es Kínai Nemzetközi Repülési Kiállításon mutatták be. |
Az FTC-2000 a JJ-7/FT-7 kétüléses oktatóverziójából lett fejlesztve és a Hongdu JL-10 ellen versenyzett a megrendelésekért. A JL-10 technológiailag fejlettebb volt, de drágább is. A JL-9 lassabb és rövidebb repülési idővel rendelkezik. 2013-ban végül mindkettő gyártásba került. Az FTC-2000 új szárnyat, oldalsó légbeömlőkkel ellátott elülső törzset és buborék pilótafülkét használ; az eredeti hajtómű, és a JJ-7/FT-7 mechanikus kezelőszervei megmaradtak. |
A kínai állami média 2011-ben mutatott be egy új repülőgép-hordozóra tervezett oktatóváltozatot, amit JL-9G névre kereszteltek. A gép megerősített a futóművet, fékhorgot, megnövelt szárnyat és terelő nélküli légbeömlőket kapott, de alkalmatlannak bizonyult a tengerészet hordozóin való leszállásokra, ezért csak szárazföldi bázisokon használható. |
2018. szeptember 5-én a Hszinhua hírügynökség arról számolt be, hogy a GAIC megkezdte az FTC-2000G változat tömeggyártását. Szeptember 28-án bejelentették, hogy az első sorozatgyártású FTC-2000G végrehajtotta első repülését. 2020 áprilisában Kína arról számolt be, hogy egy meg nem nevezett délkelet-ázsiai ország megrendelést adott le az FTC-2000G-re, a szállítások 2021 és 2023 között várhatók. |
FTC-2000G az egyik legolcsóbb könnyű vadászgép a piacon, ezekkel cserélték le a régi vadászgépeket, mint a J-7/F-7 és a MiG-21. A G sorozat egy 23 mm-es gépágyúval és 7 függesztési ponttal rendelkezik, melyeken legfeljebb 3 tonna fegyvert szállíthat. Első repülését 2018 szeptemberében hajtotta végre. Az oktatóváltozathoz képest az FTC-2000G nehezebb, maximális sebessége Mach 1,2. |
A PLANAF egy JL-9 ezredet tart rendszerben 2014-től és 2015 október 18-tól használják kiképzésre. |
A China Naval Air Corps 2011-ben bemutatta a JL9H kiképzőt. Hajtóműve a Guizhou Liyang WP-13 A/B lett.Ezek a gépek kerültek a 2. légiezredhez, mely a Shanghai Guan légibázishoz tartozik, Csinhuangdao, Hebei tartomány, sorozatszáma 81-7. 1988 júliusában a 7. repülőhadosztály 19. ezredét a kínai haditengerészeti légi kiképző ezred 2. ezredévé szervezték át. |
Szudán 2018-ban hat gépet vett át Kínától. Tárgyalások folytak a mianmari légierővel és érdeklődik Kambodzsa is. |
Gond nélkül nevezhetjük ezt a gépet a MiG-21 utolsó reinkarnációjának, hiszen tervezési filozófia, sárkány, sok rendszer még a régi szovjet gép jellemvonásait tartalmazza. |
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
 |
Guizhou JL-9 |
|
Válassz repülőgépet a felső listából. |
 |
|
|
|