Aviatik  

 

 
 
 
  Aviatik Berg D.I.
AVIATIK
Németország - Automobil und Aviatik AG és Ausztria-Magyarország - Österreichische-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik
 
 
 
 
 
 
 
       
Aviatik Berg C1   Aviatik C2   Aviatik D1 1918   Aviatik D1 1918   Aviatik D1 1918
4613x3059 pixel                
       
Aviatik C1   Aviatik C1            
       
                 
             
                 
 
Aviatik B.I
  Kétüléses felderítő kétfedelű. 1914-ben lépett szolgálatba.
 
Aviatik B.II
  A B.II. már egy erősebb Mercedes motorral és 7,7 mm-es géppuskával jelent meg. Gyártották licenc alapján Olaszországban a Società Aeronautica Meccanica Lombardia (SAML) készített 410 példányt. A 16 Squadriglie da Recognizione üzemeltette őket.
 
Aviatik B.III
  Ausztria-Magyarország légierejében szolgált, osztrák-magyar leányvállalat építette, a B.II. továbbfejlesztése. A B.II.s.-t is itt építették, de a B.III. már osztrák-magyar fejlesztési tervezés eredménye volt. 1916-ra elavult.
 
Aviatik C.I
Aviatik C.II
Aviatik C.III
Aviatik C.V
Aviatik (Ö) C.I
  Feldrítő. 1915 áprilisában lépett szolgálatba. A B.I. és a B.II. utódja. Motorja 200 LE Benz Bz.IV. A "C" sorozatot 1917-ben kezdte felváltani a "D" sorozat
   
Aviatik (Berg) D.I, Aviatik (Berg) D.II
  Az Aviatik D.I. kétfedelű felderítő vadászgép. Neve ismert Aviatik Berg D.I néven is, tervezőjéről Julius von Berg mérnökről elnevezve. Az Aviatik D.I volt az első vadászgép, mely az Osztrák–Magyar Monarchia területén épült.
 
Aviatik D.III
  A D.III kisérleti együléses vadászgép. Ez volt az alapja a Aviatik D.IV és Aviatik DV-nek. 1917-ben repült először egy 195 lóerős Benz Bz IIIbo. hajtóművel.
 
Aviatik D.VII
  Kisérleti együléses vadászgép. Teljesen új szárnyat, új vízszintes-, és függőleges vezérsíkot kapott. Nem került szoglálatba.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1914-1938