|
A Handley Page Limited céget 1909-ben Frederick Handley Page alapította. Egészen a 60-as évek végéig önállóan működött. Mindkét világháborúban sikeres repülőgépeket épített. Az állami nyomásnak ellenállt, nem csatlakozott nagy cégekhez. Utolsó gépe a "Jetstream" volt, de ennek sikere sem tudta már a céget megmenteni. 1977-ben megszűnt. |
|
HP Eindecker - 1913 |
|
|
Eindecker famodell terv |
|
|
HP.15 (V1500) 1918 |
|
|
HP.15 (V1500) |
|
|
Type G / HP.7 |
|
|
HP.50 Heyford |
|
|
HP.50 Heyford |
|
|
HP.50 Heyford |
|
|
H.P.42 |
|
|
H.P.42 |
|
Hanno, Horsa, Hannibal, Hadrian, Heracles, Horatius, Hengist, és Helena. |
Utasszállító, később katonai szállító. 1930 novemberében repült először. Hosszútávú utakra tervezték. Különlegessége, hogy két külön utaskabinban foglalhattak helyet az utazók. Katonai szállítókét 1940-ig használták, amikor is a meglévő utolsó gép használhatatlanná vált.
Utasszállítóként nyolc gép repült, mindegyiknak saját neve volt. |
Kétmotoros kétfedelű nehéz bombázó. 1930 júniusában repült először. George Rudolph Volkert tervezte. 1934-ig szolgált bombázóként, 1941-ben végleg kivonták. A prototípus a J9130 H.P.38 volt. Sikeres tesztidőszak után H.P.50 Heyford néven került szolgálatba. Nevét a RAF Upper Heyford-i bázisa után kapta. Összesen 125 darab épült.
A RAF 7, 9, 10, 38, 58, 78, 97, 99, 102, 148, 149, 166 számú századainál szolgált.
- Heyford I
- Motor: Rolls-Royce Kestrel III, 575 LE (429 kW). 15 épült, szériaszámok: K3489-K3902 (az utolsó az Mk.II prototípusa volt).
- Heyford IA
- Fejlesztés: 4 ágú propeller. 23 db épült, szériaszámok: K4021-K4043.
- Heyford II
- Motor: Kestrel IV, 640 LE (480 kW). 16 db. épült, szériaszámok: K4863-K4878.
- Heyford III
- Motor: Kestrel VI, feltöltős, 695 LE (518 kW). Ebből a gépből 70 épült két sorozatban. Szériaszámok: K5180-K5199 and K6857-K6906.
|
|
|