Handley Page  
 

 

Handley Page
 
  Handley Page H.P.42 - 1930
  G-AAUD Hanno, Imperial Airways, Samakh, 1931
Handley Page
Anglia - Handley Page Limited
 
 
 
A Handley Page Limited céget 1909-ben Frederick Handley Page alapította. Egészen a 60-as évek végéig önállóan működött. Mindkét világháborúban sikeres repülőgépeket épített. Az állami nyomásnak ellenállt, nem csatlakozott nagy cégekhez. Utolsó gépe a "Jetstream" volt, de ennek sikere sem tudta már a céget megmenteni. 1977-ben megszűnt.
 
HP Eindecker - 1913
Eindecker famodell terv
HP.15 (V1500) 1918
HP.15 (V1500)
Type G / HP.7
HP.50 Heyford
HP.50 Heyford
HP.50 Heyford
H.P.42
H.P.42
 

HP.42/45
Hanno, Horsa, Hannibal, Hadrian, Heracles, Horatius, Hengist, és Helena.
Utasszállító, később katonai szállító. 1930 novemberében repült először. Hosszútávú utakra tervezték. Különlegessége, hogy két külön utaskabinban foglalhattak helyet az utazók. Katonai szállítókét 1940-ig használták, amikor is a meglévő utolsó gép használhatatlanná vált.

Utasszállítóként nyolc gép repült, mindegyiknak saját neve volt.


HP.50 HEYFORD
Kétmotoros kétfedelű nehéz bombázó. 1930 júniusában repült először. George Rudolph Volkert tervezte. 1934-ig szolgált bombázóként, 1941-ben végleg kivonták. A prototípus a J9130 H.P.38 volt. Sikeres tesztidőszak után H.P.50 Heyford néven került szolgálatba. Nevét a RAF Upper Heyford-i bázisa után kapta. Összesen 125 darab épült.

A RAF 7, 9, 10, 38, 58, 78, 97, 99, 102, 148, 149, 166 számú századainál szolgált.

Heyford I
Motor: Rolls-Royce Kestrel III, 575 LE (429 kW). 15 épült, szériaszámok: K3489-K3902 (az utolsó az Mk.II prototípusa volt).
Heyford IA
Fejlesztés: 4 ágú propeller. 23 db épült, szériaszámok: K4021-K4043.
Heyford II
Motor: Kestrel IV, 640 LE (480 kW). 16 db. épült, szériaszámok: K4863-K4878.
Heyford III
Motor: Kestrel VI, feltöltős, 695 LE (518 kW). Ebből a gépből 70 épült két sorozatban. Szériaszámok: K5180-K5199 and K6857-K6906.

 

1914-1938