|
Rohrbach gépek:
Rohrbach Ro I 1922
Rohrbach Ro II 1923
Rohrbach Ro III 1927
Rohrbach Ro IIIa Rodra
Rohrbach Ro IV Inverness 1925
Rohrbach Ro V Rocco 1927
Rohrbach Ro VI 1928, egy épült közösen a William Beardmore & Co. céggel
Rohrbach Ro VII Robbe 1926
Rohrbach Ro VIII Roland 1926
Rohrbach Ro IX Rofix 1927
Rohrbach Ro X Romar 1927
Rohrbach Ro XI Rostra 1928 |
|
|
Fotó: "Marksburg" nevű Rohrbach Ro VIII D-1735 Roland II típusú gép. A "DLH" használta 1932-1936 között |
Flickr fotó. Licenszek a Flickr oldalán. |
|
1922-ben a Dr.-Ing Adolf Rohrbach alapította. Rohrbach az egyik úttörője volt a fémborítású repülőgépek építésének. Létrehozta a dán "Rohrbach-Metall-Aeroplan Co. A / S" céget, és itt épültek a korai Rohrbach repülőgépek.
Később Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH néven gyárat épített Berlinben. A vállalatnak csak korlátozott kereskedelmi sikere volt. A Rohrbach RO.VIII Roland tíz üléses utasszállító volt az egyetlen nagy sorozatban gyártott gép. Egyes példányai bombázóvá alakították.
1934-ben a céget átvette a Weser Flugzeugbau, ahol Adolf Rohrbach technikai igazgató lett. |
|
|
|
"Gloria" |
|
|
|
|
D-991 "Zugspitze" nevű gép. Bombázóvá alakítva. |
|
|
|
D-991 bombázóvá alakítva- 1929, Lipetzk |
|
Típus |
Gyárt. No. |
Regisztráció |
Neve és története |
Forrás: Histaviation (az anyag fordítása hamarosan meglesz) |
Roland I |
18 |
D-991, M-CAAC |
"Zugspitze". |
First flight 5th of September 1926 at Berlin-Tempelhof (Pilot Hermann Steindorff).End of 1926 delivered to Iberia, Spain. Used for the Barcelona - Madrid route. Back to Lufthansa in Aug. 1928, sold to DVL. Rebuilt as a bomber Ro VIIIMb or Ro XII "Roka" |
Roland I |
19 |
D-999, M-CBBB |
"Watzmann" |
End of 1926 delivered to Iberia, Spain. Used for the Barcelona - Madrid route. Back to Lufthansa in Aug. 1928. Used by the DLH until 1934, then given to DVS |
Roland I |
27 |
D-1124 |
"Schneekoppe" |
Used by the DLH until 1933 then dismanteled |
Roland I |
35 |
D-1280 |
"Feldberg" |
Used by the DLH until 1934, then given to DVS |
Roland I |
36 |
D-1292, M-CCCC |
"Brocken" |
End off 1927 to Iberia, Spain. Destroyed in a forced landing 19th of April 1928 near Muniesa (Teruel). Not repaired |
Roland I |
37 |
D-1297, M-CAEE |
"Wasserkuppe" |
Beginning of 1928 to Iberia as a replacement for D-1292. Back to DLH in the end of 1929 and used until 1934, then given to DVS |
Roland Ia |
38 |
D-1314 |
"Inselsberg" |
Used by the DLH until 1935, then given to RLM |
Roland Ia |
39 |
D-1327 |
"Hohentwiel" |
Used by the DLH until 1934, then given to DVS |
Roland Ia |
40 |
D-1338 |
"Zugspitze" |
Used by the DLH until 1931, destroyed by fire |
Roland II |
42 |
D-1692, D-ARAF |
"Stolzenfels" |
Used by the DLH until 1935, then given to RLM |
Roland II |
43 |
D-1729, D-ANUZ |
"Drachenfels" |
Used by the DLH until 1933, then sold to Deruluft. Back to DLH in 1936 as D-ANUZ, not used and not registered in the inventory |
Roland II |
44 |
D-1710, D-ASOL |
"Rheinstein" |
Used by the DLH until 1935, then given to RLM |
Roland II |
45 |
D-1712, D-AJYP |
"Schönburg" |
Used by the DLH until 1932, then sold to Deruluft. Crashed 7th of March 1935 at Schievelbein, Germany |
Roland II |
46 |
D-1720, D-AHOL |
"Niederwald" |
Used by the DLH until 1935, then given to RLM |
Roland II |
47 |
D-1727, D-AXEV |
"Freienfels" |
Used by the DLH until 1935, then given to RLM |
Roland II |
48 |
D-1735, D-AVOK |
"Marksburg" |
Used by the DLH until 1932, then sold to Deruluft. Back to DLH in 1936 as D-AVOK, not used and not registered in the inventory |
Roland II |
49 |
D-1745, D-ARUT |
"Siegburg" |
Used by the DLH until 1935, then given to RLM |
Roland II |
50 |
D-1756, D-ANAX |
"Rolandseck" |
Used by the DLH until 1934, then given to DVS |
|
|
|