R.A.F.  
 
 
 

 

 
Royal Aircraft Factory
Royal Aircraft Establishment
 
  RAF F.E.2c
Royal Aircraft Factory
Anglia - Royal Aircraft Factory (RAF)
 
 
Royal Flying Corps
 
B.E.2
F.E.2
F.E.4
R.E.8
S.E.2
S.E.5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fotó: Royal Aircraft Factory R.E. 8 repülés közben. 1916. Flickr fotó. Licenszek a Flickr oldalán.
 
B.E.2  
A Royal Aircraft Factory B.E.2 (Blériot Experimental) egy brit egymotoros kétüléses biplán volt, a Royal Flying Corps (RFC) kötelékében szolgált. 3500 darab készült, a vadász, elfogó, könnyű bombázó, kiképző és felderítő feladatokra használták. A No.2 Squadron RFC B.E.2a gépe volt a RFC első gépe, amely Franciaországba érkezett az első világháború kitörése után, 1914. augusztus 26-án.
 
 
 
 
 
 
 
 
     

 
F.E.2  
A Royal Aircraft Factory F.E.2. - a gép neve a Farman Experimental 2, azaz "2-as számú Farmann típusú kísérleti" rövidítése. A gépet a Farman által képviselt filozófia szerint tervezték, ezért szerepel a nevében az "F", de ezen kívűl más köze nincs hozzá, nem licensz. 1914-1918 között szolgált. Négy változata volt, az A, B. C, és D. A "C" változat éjszakai vadász volt, a legfelső nagy képen ez látható.
 
 
 
 
   

 
F.E.4  
A Royal Aircraft Factory F.E.4. - a gép neve a Farman Experimental 4, azaz "4-es számú Farmann típusú kísérleti" rövidítése. Felfegyverzett földi csapásmérőnek szánták. COW 37 mm-es, kifejezetten repülőgépekre szánt nagy kaliberű automata gépágyúval szerelték fel. Sikertelen volt, csak kettő épült.
 
 
 
 
 
 
       

 
R.E.8  
A Royal Aircraft Factory R.E.8. - a gép neve a Reconnaissance Experimental 8, azaz "8-as számú kísérleti felderítő" rövidítése. kétüléses felderítő és bombázó. 1917 közepétől a háború végéig szolgált.
 
 
 
 
 
 
 
 
     

S.E.2  
A Royal Aircraft Factory S.E.2. - a gép neve a Scout Experimental 2, azaz "2-es számú kísérleti járőr" rövidítése. Együléses vadászgép. Geoffrey de Havilland vezetésével tervezték. 1914-1915 között szolgált.
 
 
       

 
S.E.5    
A Royal Aircraft Factory S.E.5. - a gép neve a Scout Experimental 5, azaz "5-ös számú kísérleti járőr" rövidítése. Először 1916. november 22-én emelkedett a levegőbe. A harmadik prototípus, az A4563 lett az S.E.5a. Az első éles bevetésre 1917. április 22-én került sor a németek ellen a franciaországi vonalak mögött, járőrözés során. Négy nappal később Albert Ball százados egy légicsatában sikeresen lelőtt vele két német repülőt. Az I. világháború végéig 286 pilóta vesztette életét az S.E.5 és S.E.5a típusokkal repülve, ebből 207-en légicsatában, 79-en pedig egyéb légibalesetek során haltak meg.
 
 
 
 
 
 
Az első éles bevetésre 1917. április 22-én került sor a németek ellen a franciaországi vonalak mögött, járőrözés során. Négy nappal később Albert Ball százados egy légicsatában sikeresen lelőtt vele két német repülőt.
 
ű
 
 
ű
 
ű
 
 
Az I. világháború végéig 286 pilóta vesztette életét az S.E.5 és S.E.5a típusokkal repülve, ebből 207-en légicsatában, 79-en pedig egyéb légibalesetek során haltak meg.