Sopwith Camel  
 
 
 

 

Sopwith
 
  Sopwith F.1 Camel
Sopwith Camel
Anglia - Sopwith Aviation Company
 
Fotó: Sopwith Camel - 800. század, 5th AAOS - 5. Tüzérségi megfigyelő Iskola, Le Valdahon, Franciaország, 1918 Forrás: Air Service, United States Army
Fotó: Sopwith Camel - Captain Sidney Joseph "Jack" Cottle gépe. D8237. UFAG C.I. gépet rongált meg 1918 aug.31.-én. Az UFAG pilótája Františka Procházky, a megfigyelő Lt. i.d R. Emil Bauer volt. Bauer megsebesült, és másnap meghalt a kórházban. Forrás: Vrtulnik
 
Camel  
A Sopwith Camel típuson a legtöbb győzelmet Donald Maclaren aratta. 54 alakalommal verte le az ellenfél gépeit. Az egyik legjobb gépe volt a háborúnak, mégis sok szempontból rendkívül rossz repülőgép volt. A technológiailag elavult gépet híresen nehéz volt repülni. Ha szűk körben kellett fordulni, rettentő veszélyes volt. A motor nyomatékát a vezérsíkkal kellett ellensúlyozni, ami majdnem meghaladta a kormányszervek képességeit. A motorvezérlés nevetségesen egyszerű volt, ami a pilóták dolgát szörnyen nehézzé tette. Nem meglepő, hogy legalább 385 Camel pilóta vesztette balesetben életét a típuson. Ezt a rémisztő kezelhetőséget a gép kiváló manőverezőképessége ellensúlyozta. Ha egy pilóta "betörte" a gépet, akkor szinte mindent meg tudott vele csinálni. Minden idők egyik legjobb fordulóharcosa volt, egyes pilóták szerint ilyenkor érinthetetlen volt a gép. A típus hivatalosan 1294 győzelmet szerzett, többet, mint bármelyik vadász a háborúban.
[ Ed Ward cikke alapján ]
 
Donald Maclaren gépe
W.G.R. Hinchliffe gépe
A HMS Furious fedélzetés
Sidney Joseph "Jack" Cottle
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     

Sopwith F.1 Camel - B7190 - Captain W.G.R. Hinchliffe
Kép: Revell makett dobozfedél, készítette Andrzej Deredos
Hinchliffe saját gépe a B7190. A kék-fehér sávok, és a "C" betű a századának jelei. Két saját jele volt, az "ördög" és a "Donner Wetter" felirat. A keréktárcsán az ördög látható, a felirat a "C" betű felett. A propellert is kékre festette két fehér csíkkal. A feket-fehér képek Hinchliffe saját készítésű képei. Hinchliffe másik két gépe az N6376 és B6358 volt.
 
Képek forrása: CrossAndCockade
 
Royal Naval Air Service 10. százada, 1918. Február.
   
Walter George Raymond Hinchliffe
  Élt: 1894 június 10 - 1928 március 13
  6 légi győzelem
   
A Royal Naval Air Service és a Royal Air Force angol nemzetiségű repülő ásza volt. Elnyerte a "Distinguished Flying Cross" kitüntetést. Összesen 1250 repült órával rendelkezett 1918 június 3.-ig, mikor egy balesetben elvesztette a bal szemét.
 
A háború után a KLM-nél repült, összesen 9000 órát összeszedve a világ egyik legtapasztaltabb pilótája lett.
 
1928 márciusában ő és Elsie Mackay megpróbálta átrepülni az Atlanti-óceánt az egyhajtóműves Stinson Detroiter géppel, de soha többet nem látták őket.
 
Hinchliffe másik gépe a B6358-as
Hinchliffe egyik gépe a KLM-nél - Fokker F.II
Stinson Detroiter - ilyen géppel tűnt el Hinchliffe és Elsie Mackay az Atlanti-óceán felett.
Walter George Raymond Hinchliffe