Vickers Vimy  
 
 

 

Vickers-Armstrongs
 
  Vickers Vimy
Vickers Vimy
Egyesült Királyság - Vickers-Armstrongs Limited
 
Fotó: Vickers Vimy replika. U.S.A. Forrás: NET
 
A Vickers Vimy brit gyártmányú nehézbombázó repülőgép volt az első világháborúban és az ezt követő években. A típus bevált katonai gépként, és a polgári repülésben is. Kiemelkedő sikereket értek el vele a hosszútávú repülésben, melyek közül a legismertebb John Alcock és Arthur Whitten Brown átrepülése az Atlanti-óceánon 1919 júniusában.

Vickers FB.27A Vimy II. Bombázó.
Vickers FB.27 Vimy Atlantic 1929
 
RAF prototípus F9589
 

Reginald Kirshaw "Rex" Pierson a Vickers vezető tervezője keze alól került ki a kétmotoros, kétfedelű bombázó, az F.B.27 Vimy.katonai felhasználás területén Berlin feletti éjszakai bombázásra szánták. Nevét a Vimy hídnál vívott csata emlékére kapta.

 
 
Vickers FB.27 replika
 
 

1918 októberében három gépet szállítottak volna le, az egyiket Franciaországba a Független Légierő részére, de a háború véget ért. 1919-ben az 58. századnál Egyiptomban történt meg az igazi rendszerbeállítás. A Vimy frontbombázóként szolgált a Közel-Keleten és az Egyesült Királyságban 1919-től 1925-ig, amikor felváltotta a Vickers Virginia. Célgépként, és fényszórós gépként maradt még szolgálatban egészen 1938-ig. Észak-Írország-ban 1929-ig szolgált az 502. századnál.
 
A Vimy Commercial a polgári változat. Nagyobb átmérőjű törzse volt, nagyrészt lucfenyő rétegelt lemezből. Az7 első példány 1919-től a Joyce Green repülőtéren állomásozott, előbb K-107, majd G-EAAV regisztrációs jellel.
 
A Vimy Ambullance. A Commercial átalakításával: mentőrepülőgép változat.

 
Zhili-Fengitan háború
Fotó: Vickers Vimy Kínai hegyek felett Forrás: Wikipedia
 
Az első kínai Zhili-Fengtian belháború után az Angolok titokban 20 átalakított Commercial gépet átadtak Cao Kun részére aki a Zhili csoport hadúrja volt.

Ezek a gépek 1922-ben bombázóként részt vettek a második Zhili-Fengtian háborúban. Sikeresek voltak, alacsony magasságon hajtották végre a feladatokat.

Sok küldetésen részt vett a Zhili csapatok főparancsnoka is Zhao Buli tábornok. 1922 szeptember 17.-én egy sikeres akcióból visszafordulva Shanhai Pass környékén Zhao gépe légvédelmi találatot kapott, és kényszerleszállást kellett végrehajtani. A tábornok és a személyzet sikeresen elmenekült az ellenség által ellenőrzött területről. Ettől kezdve a támadásokat, és a visszatérést nagyobb magasságban hajtották végre. A számtalan kínai belháború következményeként végül a Fengitan csoport szerezte meg az összes gépet, és ők alakították meg a "First Heavy Bomber Group", azaz Kína első nehézbombázó alakulatát.


A Fengitan csapatok akkori hadijele.