Az első nagy háború után Morane-Saulnier számos repülőgépet készített kiképzésre és polgári alkalmnazásra, de a harmincas évek végén az új háború fenyegetésével ismét katonai repülőgépek felé fordult. Az 1920-as évek végén és az 1930-as évek elején számos egyfedelűt készített. Ilyen volt az MS230 és az MS315 is, de ezek teljesítménye korlátozott volt. Jóval nagyobb sikert értek el drámaian korszerűsített MS406-al, amely a háború kezdetén a francia légierő alaptípusa volt. 406-os viszont szörnyen szenvedett a modernebb Messerschmitt Bf 109-ek ellen, melyekkel 1940-ben kellett felvennie a harcot.
Elődje, az MS.405 egy 1934-es kiírásra született, prototípusa 1935 augusztusában repült először. Ezt 15 darab MS.405C.1 nullszériás repülőgép követte. A sorozatgyártás már az M.S. 406 C-1 típusú gépekkel indult meg, miután 1938 márciusában 1000 repülőgépre érkezett megrendelés. Az M.S.406-okat két gyártósoron készítették, 1938 júniusa és 1940 júniusa között több mint 1000 repülőgépet adtak át. Alapvetően meghatározó gépe volt a Vichy-légierőnek, de exportáltak gépeket Svájcba és Törökországba, míg a németek által lefoglalt repülőgépekből jutott Horvátországnak és Finnországnak is.
Technikai adatok
Hossza: 8,17 m
Magassága: 3,25 m
Fesztávolsága: 10,62 m
Hatótáv: 1500 km
Személyzet: 1 fő
Fegyverzet: 1 db a motorba mereven beépített 20 mm-es gépágyú (vagy 7,5 mm-es géppuska), két 7,5 mm-es, a szárnyba beépített géppuska
Hajtómű: 860 Le-s (641 kW) Hispano-Suiza 12Y-31 típusú, 12 hengeres V-motor. |