Polikarpov DI-1 | Military Aviation Museum |
|
|
A Polikarpov DI-1 (DI - Dvukhmesnyyy Istrebitel - kétüléses vadászgép), más néven 2I-N1 [Поликарпов ДИ-1 (2И-Н1)] egy szovjet kétüléses vadászgépprototípusa volt, amelyet az 1920-as években terveztek. Az egyetlen megépített prototípus a kilencedik repülésén gyártási hibák miatt lezuhant, a programot törölték. |
Ez volt az első szovjet gyártású kétüléses vadászrepülőgép. Ez egy kétfedelű repülőgép volt, szárnyai sesquiplane (felső hosszú, alsó rövidebb) elrendezésben voltak. Az ovális formájú, félig monocoque törzs „shpon” öntött nyír rétegelt lemezből készült. A szárnyakat is „shpon” borította. A felső szárnyon két merevítőcsatlakozó volt , de az alsó szárnyon csak egy. A szárnyakban nem használtak belső merevítő huzalokat, mivel rétegelt lemez bordákból épültek fel. Külsőleg acél merevítő huzalokat használtak. Két 7.62-es géppuskát építettek be. |
|
A prototípus első repülésére 1926. január 12-én került sor, és DI-1 kiváló teljesítményt nyújtott. Polikarpov maga repült megfigyelőként a negyedik és a nyolcadik tesztrepülésen.
Az 1926. március 31-i kilencedik repülés során azonban a repülőgép a Khodynka repülőtér felett 100 méter magasságban húzott át, amikor a jobb felső szárny felső felülete leszakadt, majd az alsóé is. Ezután mindkét jobb szárny leszakadt a törzsről, és a DI-1 lezuhant, a pilóta, V.N. Filippov és a megfigyelő, V.V. Mikhailov is életét vesztette. |
|
A roncsok vizsgálata során kiderült, hogy a szárnyak borításának nagy része rosszul volt ragasztva, számos bordasapka és bordaszalag egyáltalán nem volt ragasztva. Sok panelcsap egyáltalán nem volt csatlakoztatva a szerkezethez, és a szárny belső és külső része közötti nyomáskiegyenlítéséhez szükséges lyukak közül sok nem került kialakításra. Polikarpov túlreagálta a gép elvesztését, és számos későbbi repülőgépének szerkezetét a kelleténél erősebbre, így nehezebbre építette. |
|
|