Polikarpov I-1 első prototípusa lezuhanása után | Massimo Tessitori |
|
|
A Polikarpov I-1 először 1923 szeptember 1-én repült. Két prototípus és 33 gép épült. Motor: 400LE-s Liberty L-12. Az első szovjet tervezésű vadász volt. Aluminium és szövet borítású törzs, AIRCO propeller. IL-400-ként is ismerik. |
A Polikarpov I-1 volt az első szovjet gyártású egyfedelű vadászrepülőgép. Az első prototípus lezuhanása után újra kellett tervezni, és végül kis példányszámban meg is rendelték. |
Ez egy együléses, alsószárnyas, fából készült repülőgép volt. A törzset és a szárnyakat rétegelt lemez és szövet keverékével borították. A futóművet drótokkal támasztották meg, a szárnyvégeket pedig cső alakú íves csúszótalpak védték. |
Az IL-400 első repülésekor 1923. augusztus 15-én a repülőgép átesett és lezuhant, mert a súlypontja túl hátul volt. Nem tört össze nagyon, a futóművet visszaszerelték, és repülhetett. A második kísérletnél a repülőgép hosszirányban instabil volt, és hirtelen emelkedni kezdett; a pilóta nem tudta vízszintbe állítani, ezért leállította a hajtóművet. A repülőgép azonnal lelassult és 20 m-ről lezuhant. K.K. Artseulov pilóta enyhe sérülésekkel megúszta. |
Megépült egy második prototípus is, az IL-400bis vagy IL-400B néven. Új, vékonyabb, alumínium szárnyat terveztek, valamint a hátsó szárnyat és a függőleges stabilizátort megnagyobbították. A pilótafülkét szélesebbre csinálták és a motoral együtt előrébb is hozták, a hűtőt pedig Lamblin típusúra cserélték. Két szinkronizált 7,62 mm-es PV-1 géppuskát szereltek fel. |
Első repülését 1924. július 18-án hajtotta végre, és október 15-én engedélyezték a gyártást I-1 néven. |
A sorozatgyártású repülőgépek különböztek egymástól, és mindegyiket tesztelésre használták. Ez azt mutatta, hogy a gép nagyon kezelhetetlen, instabil volt. 1927. június 23-án Mihail Mihajlovics Gromov pilóta kénytelen volt végrehajtani az első szovjet ejtőernyős ugrást egy átesés során. Bár 33 gép létezett, de katonai szolgálatra egy sem került. |
Az oldalára "A világ szárnyai Kommün" feliratot festette Krylja Mirovoj. Ez az ODVF-ről elnevezett 1. számú GAZ gyár jelmondata volt. |
|
A gép lezuhant, majd a javítások után a feliratot már másképp festették fel. |
|
|
|