|
Polikarpov VIT-2 | Secret Projets |
|
2023.08.18. |
|
A Polikarpov tervezőirodát 1936-ban utasították, hogy kezdje meg egy gyors, kétmotoros repülőgép fejlesztését, amely alacsonytámadásokra és nehéz vadászrepülőgépként is használható. A Polikarpov VIT-1 tankelhárító, többcélú repülőgép lett, és ez a típus használt először fémborítású aerodinamikai vezérlőfelületeket. A kétmotoros gépe prototípusa 1937-ben épült, igen erős fegyverzettel földi támadó feladatokra. Úgy döntöttek, hogy felülvizsgálják a tervezést és nagyobb teljesítményű motorokkal látják el. Ez lett a VIT-2. |
|
Az orr erősen üvegezett, hogy a bombázó/navigátor jó kilátással rendelkezzen. Elöl egy 20 mm-es ShVAK ágyúval 10°-os függőleges mozgással tüzelhettek. A hátsó lövész/rádiós a pilóta mögött ült egy kézi működtetésű toronyban, amely egy 7,62 mm-es ShKAS géppuskával volt ellátva. A szárnytövekbe két 37 mm-es Shpitalnyi Sh-37 ágyút szereltek fel, eléggé előrenyúló csövekkel. Akár 600 kg-os bomba is szállítható a törzs belsejében, vagy egy pár 500 kg-os FAB-500 bomba szállítható a szárnyak alatt. Háromlapátos légcsavart kapott. |
A VIT-2 egyetlen prototípusa 1938. május 11-én repült először a híres pilótával, Valerij Chkalovval. A szárnyszerkezet acélcsövek és duralumínium alkalmazásával épült, duralumínium bevonattal. Iker vezérsíkokar kapott. A főfutók behúzhatóak voltak, a farokfutó nem. |
A tervezett fegyverzet:
2 x 37 mm Sh-37 gépágyú
1x 20 mm ShVAK gépágyú
1x 7.62 mm ShKAS géppuska
Sebesség: 530 km/h. |
Egyik gép sem került gyártásba. |
Jól megfigyelhető a VIT-1 gépágyújának igen hosszú csöve |
Az anyaország szárnyai: Vlagyimir Perov, Nyikolaj Vasziljev. |
|
|
|