Polikarpov VIT
 
 
Polikarpov VIT-2 |  Secret Projets
2023.08.18.
Polikarpov VIT-1/VIT-2
1937
POLIKARPOV

 
A Polikarpov tervezőirodát 1936-ban utasították, hogy kezdje meg egy gyors, kétmotoros repülőgép fejlesztését, amely alacsonytámadásokra és nehéz vadászrepülőgépként is használható. A Polikarpov VIT-1 tankelhárító, többcélú repülőgép lett, és ez a típus használt először fémborítású aerodinamikai vezérlőfelületeket. A kétmotoros gépe prototípusa 1937-ben épült, igen erős fegyverzettel földi támadó feladatokra. Úgy döntöttek, hogy felülvizsgálják a tervezést és nagyobb teljesítményű motorokkal látják el. Ez lett a VIT-2.
Az orr erősen üvegezett, hogy a bombázó/navigátor jó kilátással rendelkezzen. Elöl egy 20 mm-es ShVAK ágyúval 10°-os függőleges mozgással tüzelhettek. A hátsó lövész/rádiós a pilóta mögött ült egy kézi működtetésű toronyban, amely egy 7,62 mm-es ShKAS géppuskával volt ellátva. A szárnytövekbe két 37 mm-es Shpitalnyi Sh-37 ágyút szereltek fel, eléggé előrenyúló csövekkel. Akár 600 kg-os bomba is szállítható a törzs belsejében, vagy egy pár 500 kg-os FAB-500 bomba szállítható a szárnyak alatt. Háromlapátos légcsavart kapott.
A VIT-2 egyetlen prototípusa 1938. május 11-én repült először a híres pilótával, Valerij Chkalovval. A szárnyszerkezet acélcsövek és duralumínium alkalmazásával épült, duralumínium bevonattal. Iker vezérsíkokar kapott. A főfutók behúzhatóak voltak, a farokfutó nem.

A tervezett fegyverzet:

2 x 37 mm Sh-37 gépágyú

1x 20 mm ShVAK gépágyú

1x 7.62 mm ShKAS géppuska

 

Sebesség: 530 km/h.

Egyik gép sem került gyártásba.

 

VIT-1
 
VIT-2
 
VIT-2
 
VIT-2

 

Jól megfigyelhető a VIT-1 gépágyújának igen hosszú csöve

 

Polikarpov VIT-2

 

Polikarpov VIT-2

 

Polikarpov VIT-2

 
Források/Source
Wikipedia
Secret Projects Forum
Az anyaország szárnyai: Vlagyimir Perov, Nyikolaj Vasziljev.
TopWar
 
 
 
© Légibázis Since 1998.