Short Stirling - Az első négymotoros angol nehézbombázó
Stirling Mk.III EH939 JN-Johnny
Az egyetlen olyan brit négymotoros bombázógép, amelyet eleve nehézbombázó feladatkörre terveztek (a Lanchastert, és a Halifaxet először kétmotoros repülőgépnek szánták). A Stirling tehát pontos igényekre tervezett gép volt. A légügyi minisztérium azt is megszabta, hogy a fesztáv legfeljebb 100 láb hosszú (30,48 m) lehet. A Stirling MK I.-est 1940 augusztusában állították szolgálatba. Összesen 2374-et gyártottak; 756 MK I bombázógépet 1595 Le-s (1189 kW) Hercules Xl motorral. 875 Mk III-t módosított fegyvertoronnyal a törzs tetején. 579 db. MK IV ejtőernyőss-ugrató/vitorlázó-vontatógép változatról elhagyták az orr és a törzsfelső géppuskatornyait. Az utolsó Stirling-sorozatban 160 darab Mk V jelű, fegyvertelen szállítógép épült.
A 75. NZ század naplójából:
"Eleinte FN7 "Botha" hátsó lőtornyokkal volt szerelve de 1942-ben FN50-esekre tértek át. (Lancastereké is ilyen volt.) A megnövekedett termelési ütem lehetővé tette akár ezer bevetés végrehajtását is, főleg éjszakánként és így elég sok munka hárult ránk... 1943 júniusában az időjárási körülmények miatt kevés bevetést repültünk, de legalább sikeresek voltak. Ebben az időszakban két Stirling veszett oda..."