1943. július 22, Kauhava reptere: A TU-166 oldalszámú VL Tuisku II oktatógépet tolják ki a hangárból | Juhani Sipilä Collection | Finnish Armed Forces | Fotó: Niilo Helander |
|
|
Finn állami repülőgépgyár (Valtion Lentokonetehdas) |
A VL Tuisku (Hóvihar) egy finn kiképzőrepülőgép, amelyet az 1930-as években terveztek. Kétüléses, egymotoros kétfedelű, hegesztett acélvázzal, szövettel bevonva. 30 darabot gyártottak a finn légierő számára, 1935 és 1949 között szolgáltak. |
1934. január 10-én repült vele először UE Mäkelä hadnagy. A sorozatgyártás egy évvel később, 1935-ben kezdődött. A repülőgépből három különböző változat készült: egy tengeri, egy pilóta- és egy felderítő kiképző változat. Minden század kapott belőle, TU-149-től TU-179-ig azonosító kódokkal. |
A második világháború után öt Tuiskust nyugdíjaztAk, 16 pedig tovább szolgált összekötőként, de 1948-ra már csak két repülhető példány maradt. Az utolsó hivatalos repülést 1950. január végén hajtották végre, bár később volt néhány nem hivatalos felszállás is. |
A finn légierő VL Tuisku repülőgépe ! Wikipedia |
Felkészülés kiképzésre Tuisku oktatógépen Kokkola Kauhavában 1943. július 20. |
Juhani Sipilä Collection | Finnish Armed Forces | Fotó: Niilo Helander |
Tuisku TU-154 pilóta- és megfigyelőképzés Kokkola Kauhavában 1943. július 20. |
Juhani Sipilä Collection | Finnish Armed Forces | Fotó: Niilo Helander |
A finn légierő (FAF) Tuisku TU-154 lövészképzés Kokkola Kauhavában 1943. július 20. |
Juhani Sipilä Collection | Finnish Armed Forces | Fotó: Niilo Helander |
A finn légierő (FAF) Tuisku TU-154 lövészképzés Kokkola Kauhavában 1943. július 20. |
Juhani Sipilä Collection | Finnish Armed Forces | Fotó: Niilo Helander |
A finn légierő (FAF) Tuisku TU-154 pilótaképzés Kokkola Kauhavában 1943. július 20. |
Juhani Sipilä Collection | Finnish Armed Forces | Fotó: Niilo Helander |
|
Továbbfejlesztett változat, 215 LE-s Armstrong Siddeley Lynx motorral . |
|
A legénységi kiképző változat egy géppuskával a Scarff gyűrűn a hátsó pilótafülkében. |
|
A pilótaképzéshez kettős kezelőszervekkel az első és a hátsó pilótafülkében. |
|
|