Változatok |
|
|
|
|
|
IA-63 |
|
Az első sorozat gyártását késleltette az argentin gazdaság állapota, ennek eredményeként csak 18 repülőgép épült első tételben (1988–1990), és hat a másodikban (2006–2007). A gépek üzemben vanak, mindegyik modernizált. A IV Air Brigade kötelékében Mendozában az argentin pilóták kiképzését végzik. |
Vought Pampa 2000 |
|
Az 1990-es években az LTV/Vought az IA 63 alapján tervezett Pampa 2000 prototípussal vett részt az Egyesült Államok légierőinek kiképző repülőgép-rendszerének tenderén. A Pampa 2000 vesztett a Beechcraft/Raytheon T-6 Texan II ellen. |
AT-63 Pampa |
"2. fázis" |
A Lockheed Martin által 1995-ben privatizált FMA-val megtervezte és gyártani kezdte a Pampa új motorral és fejlettebb avionikai csomaggal modernizált változatát. Ez a projekt AT-63 Pampa "Phase 2" nevet kapta. |
IA-63 Pampa GT |
"3. fázis" |
2013. október 10-én jelentette be az FAdeA és 2015-ben az IA-63 Pampa harmadik változatát be is mutatták a sajtónak. Első repülése 2016-ban volt. Pénzhiány miatt a gyártás csak 2018-ban kezdődött, az első két gépet 2019 februárjában, az utolsót 2020 márciusában szállították le az argentin légierőnek. |
|
|
2019. július 3-án Guatemala 28 millió dolláros szerződést írt alá két Pampa III repülőgépre, ezzel az első külföldi vásárló lett... volna, de jogi akadályok miatt visszavonták a megrendelést. 2020-ban folynak a tárgyalások, hogy az üzlet létrejöhessen. |
IA 63 Pampa NG |
LMAASA |
A Lockheed Martin együttműködésével frissített Pampa prototípusa 2020-ban épül meg. |