A Mirage 2000 negyedik generációs, deltaszárnyú, szuperszonikus francia vadászbombázó,. Az 1980-as években állították rendszerbe, a Mirage III és Mirage F.1, és a Mirage IV közepes bombázók leváltására.
Erősen hasonlít a Mirage III-ra, de alapvetően egy teljesen új repülőgép, melynek csak általános konfigurációja egyezik meg a III-assal.
A gép irányítását kétcsatornás analóg számítógépes rendszer (Fly by wire) végzi, mely maximálisan 9g-s túlterheléssel és 270°/sec szögsebességgel végrehajtott manővereket enged, az állásszöget pedig 29°-ban maximálja. A pilóta ezt felülbírálhatja, a botkormányt 30 kilogrammnak megfelelő erővel húzva az engedélyezett maximális túlterhelés 11g-re nő. A botkormány HOTAS (Hands on Throttle and Stick, kezek a gázkaron és a botkormányon) kialakítású, azaz a fontosabb berendezések kezelőszervei a botkormányba vannak építve.
A repülőgépbe TACAN rádiónavigációt, SOCRAT VOR/ILS navigációs- és leszállító rendszert, TRT rádió-magasságmérőt, LMT transzpondert, SFENA robotpilótát, Sagem inerciális navigációs rendszert, Dassault Electronic 2084 típusú központi-, és Sextant Avionique 90 repülésvezérlő számítógépet építettek.
A repülőgép szárnyai alatt kettő-kettő, a törzs alatt összesen öt fegyverfelfüggesztő csomópontot létesítettek. A szárnyak alatti belső és törzs középvonala alatti csomópont teherbírása 1800 kg, ezekre tüzelőanyag-póttartályok is függeszthetők. A törzs alatti többi csomópont teherbírása 400 kg, a szárnyak alatti külső csomópontoké 300 kg. |