Iljusin, 1945 után
 
Címkép: Iljusin A-50 Mainstay légtérellenőrző Forrás: NetSearch
Az Iljusin Tervezőiroda katonai repülőgépei 1945 után
ILJUSIN, OKB-240

Iljusin Repülőgépipari komplexum, vagy Iljusin Tervezőiroda - OKB-240. 1933 óta működik. Az Iljusin névhez több, mint ötven katonai és polgári repülőgéptípus kapcsolódik. Az 1894-ben született Szergej Vlagyimirovics Iljusin tervező és pilóta, tagja volt a Szovjet Tudományos Akadémiának is. Többszörösen is megkapta a legmagasabb rangú szovjet állami kitüntetéseket. Olyan repülőgépek fűződnek a névhez, mint az Il-2 Sturmovik, a második világháború tankgyilkos csatarepülőgépe, vagy az Il-18-as, amely a keleti blokk légitársaságainak, így a Malévnek is meghatározó négyhajtóműves, turbólégcsavaros utasszállítója volt.

 

Iljusin 1977-es haláláig csatarepülők, légcsavaros- és sugárhajtású bombázók, utasszállító repülőgépek sora került ki az általa vezetett tervezőirodából. Az Iljusin nevet ma leginkább a még mindig repülő Il-62-esek és az Il-86-os utasgépek, illetve a világ minden pontján megjelenő Il-76-os szállítógépek képviselik.

 

Az Iljusin tervezőirodában és repülőgépgyárban a fejlesztések ma is folynak, leginkább az An-24-es és An-26-os felváltására készülő Il-112V.

 
Az Iljusin típusok közül a felső listából választhatsz
 
Más Szovjet/Orosz tervezőiroda választása: