Lavocskin La-160
 
Címkép: Lavocskin La-160 | Forrás: NetSearch
Lavocskin La-160 "Strelka"
LAVOCSKIN-TERVEZŐIRODA (OKB-301)

A La–160 Sztrelka a Szemjon Lavocskin vezette OKB–301 tervezőiroda produktuma volt. 1947 júniusában szállt fel először. A repülőgép USAF hivatkozási neve Type 6.
 
A szovjet sugárhajtású vadászgépek közül az első nyilazott szárnyú volt. 1947-ben a tusinói repülőnapon nyílvánosan be is mutatták. Egyetlen példány épült.
 

A La–160 teljesen fémépítésű sárkánnyal, 35° nyilazású középszárnnyal és orrkerekes futóművel épült. Az utánégetős hajtómű az orr alatt helyezkedik el, légbeszívás az orrban, a fúvócső a törzs alatt helyezkedik el. A főfutók a törzsbe húzhatók be, ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a szárnyat vékonyabbra és könnyebbre készítsék. A hagyományos vizszintes vezérsíkok szintén 35°-ban nyilazottak. A nyilazott szárnyak profilja alig változik a fesztáv mentén, a fél fesztávnyi ívelőlapokon és csűrőkön kívül két-két légterelő lemezzel rendelkezik.

 

Fegyverzetként két darab 37 mm-es gépágyút kapott, 60 darabos lőszerjavadalmazással.

 

Bár az La–160 típust vadászrepülőgépnek tervezték, de inkább a nyilazott szárny nagy sebességű viselkedésének kutatására szánták, melyről az 1940-es évek közepén még nem sokat tudtak. Ezen kívül értékes adatokat és tapasztalatokat gyűjtöttek a hangsebességet megközelítő repülésről.

 

A sikeres próbarepülések után hamarosan követte a gép bemutatása az 1947 évi tusinói repülőnapon. A repülési próbák tovább folytatódtak, ám a legnagyobb sebesség elérésének kísérlete alatt a gép széttört a levegőben a szárnyak berezgése miatt. A projectet ekkor lezárták. A géppel nyert tapasztalatok segítették a szovjet tervezőket a nyilazott szárnyú vadászgépek tervezésében.

 

 
 
 
 
 
 
A gépágyúk utólag kerültek beépítésre
Szintén gépágyúk nélkül
 
 
 
 
 

 
Lavocskin típusok a felső listában
Más Szovjet/Orosz repülőgéptípus választása: