Címkép: Su-35 | Forrás: Wikiwand |
|
|
Belorusz származású szovjet mérnök, repülőgéptervező. |
Szuhoj Tervezőiroda | OKB–51 |
|
1925-től a "CAGI" kötelékében dolgozott, 1936-ban átment a Tupoljev irodához, majd 1938 decemberében engedélyezték saját tervezőiroda létesítését. |
1945 után Moszkvában kezdett el foglalkozni sugárhajtású gépekkel. Akkoriban tervezte meg a Su-9, Su-11, és a Su-15 gépeket, melyek nem kerültek gyártásra, és nem azonosak a későbbi ilyen sorszámú típusokkal. A Su-15 egy repülés során 1949-ben lezuhant. Ennek következménye képpen újból beolvasztották a Tupoljev irodába, és csak Sztálin halála után önállósodhatott ismét. 1953-tól a Szuhoj iroda főkonstruktőre, majd 1956-tól a vezetője is volt. A szovjet időszakban OKB–51 néven működött. Ettől kezdve sikeres volt. Sok terv, kísérleti gép, és sorozatgyártott gép került ki a keze alól. |
A Su-7-től kezdve a Su-25-ig aktívan részt vett a tervezésben. A Su-27 prototípusának a T-10-esnek a tervezési munkáiban még részt vett, de a Su-27 első repülését már nem élte meg. 1975-ben Moszkvában elhunyt. |
A nevét viselő tervezőiroda azóta is megtartja típusjelzéseihez a Su előtagot. Jelenleg Oroszország legsikeresebb katonai repülőgépgyártója. |
Fotó: Su-15TM "Flagon" Ilyen gép, csak a 17-es oldalszámmal lőtte le a KAL-007 járatszámú Boeing 747-230B utasszállítót 1983, augusztus 31-én. Bővebben itt: |
|
Más Szovjet/Orosz repülőgéptípus választása: |
|
|
|