|
Fotó: Vickers F.B.5 motorja. Gnome 100hp Monosoupape |
Forrás: WingNutWings |
|
A Vickers F.B.5 - Gunbus (Vickers Fighting Biplane 5) az Egyesült Királyság egyik első sorozatban gyártott repülőgépe volt az első világháborúban. Sopwith Gunbus (Admiralty Type 806) licenszben gyártott változta volt. A "Gunbus" a Sopwithtől átvett ragadványnév, ami a pilótaszelngnek köszönhető. Első repülése 1914 júliusában volt. 1915 szeptember 21-én ilyen géppel szerezte első győzelmét az angol ász Frederick James Powell. Az .B.5-ös továbbfejlesztése volt a 25-ös, és a 26-os Vampire |
|
|
Gnome 100hp Monosoupape az F.B.5-be szerelve |
|
|
|
|
|
1918, Vickers F.B.25 - az F.B.5 felváltására, éjszakai vadász és hajók elleni feladatkörre szánták, elbukott a teszten. Az F.B.5 és az F.B.12 fejlesztése. Az F.B.26 "Vampire" mindössze 4 példányban épült. Fegyverzete 2 db 303-as (7.7mm-es) Lewis géppuska. Hispano Suiza motorral szerelték. Az első gép (B-1484) megsemmisült 1917 aug. 25-én tesztelés közben, amikor Harold Barnwell, a Vickers tesztpilótája nem tudta egy lecsúszásból kivenni a gépet. A második gép, a B-1486 a No.39. századhoz, majd később a No.141. századhoz került 1918 februárjában. Jó repülési tulajdonságai voltak, de rossz kezelhetősége miatt kritizálták. A harmadik B-1485 erősebb motorral készült, de addigra már reménytelenül elavult volt. Még három gép volt rendelés alatt, csak egy készült el, de azt már nem tesztelték. |
|
|
F.B.25 |
|
|
|
F.B.25 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26/A |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
F.B.26 |
|
|
|
|
|
Szolgálati magasság: 6250 m |
|
|
|