Vickers F.B.5  
 
 

 

Vickers-Armstrongs
 
  Vickers F.B.5
F.B.5 Gunbus és F.B.25-26 Vampire
Egyesült Királyság - Vickers-Armstrongs Limited
 
Fotó: Vickers F.B.5 motorja. Gnome 100hp Monosoupape Forrás: WingNutWings
 
A Vickers F.B.5 - Gunbus (Vickers Fighting Biplane 5) az Egyesült Királyság egyik első sorozatban gyártott repülőgépe volt az első világháborúban. Sopwith Gunbus (Admiralty Type 806) licenszben gyártott változta volt. A "Gunbus" a Sopwithtől átvett ragadványnév, ami a pilótaszelngnek köszönhető. Első repülése 1914 júliusában volt. 1915 szeptember 21-én ilyen géppel szerezte első győzelmét az angol ász Frederick James Powell. Az .B.5-ös továbbfejlesztése volt a 25-ös, és a 26-os Vampire
 
F.B.5  
 
 
 
 
 
 

Gnome 100hp Monosoupape az F.B.5-be szerelve
       
 
Sebessége: 113 km/h
Hatótáv: 403 km
Személyzet: 2 fő

 
Alkalmazták:
2. brit repülőszázad
5. brit repülőszázad
7. brit repülőszázad
11. brit repülőszázad
16. brit repülőszázad
18. brit repülőszázad
 

 
F.B.25-26 Vampire  
 
1918, Vickers F.B.25 - az F.B.5 felváltására, éjszakai vadász és hajók elleni feladatkörre szánták, elbukott a teszten. Az F.B.5 és az F.B.12 fejlesztése. Az F.B.26 "Vampire" mindössze 4 példányban épült. Fegyverzete 2 db 303-as (7.7mm-es) Lewis géppuska. Hispano Suiza motorral szerelték. Az első gép (B-1484) megsemmisült 1917 aug. 25-én tesztelés közben, amikor Harold Barnwell, a Vickers tesztpilótája nem tudta egy lecsúszásból kivenni a gépet. A második gép, a B-1486 a No.39. századhoz, majd később a No.141. századhoz került 1918 februárjában. Jó repülési tulajdonságai voltak, de rossz kezelhetősége miatt kritizálták. A harmadik B-1485 erősebb motorral készült, de addigra már reménytelenül elavult volt. Még három gép volt rendelés alatt, csak egy készült el, de azt már nem tesztelték.
 
F.B.25
F.B.25
F.B.26
F.B.26/A
F.B.26
F.B.26
F.B.26
F.B.26
F.B.26
F.B.26
F.B.26
       
 
Sebessége: 195 km/h
Szolgálati magasság: 6250 m
Hatótáv: 3 óra
Személyzet: 1 fő