Vickers Vellore  
 
 

 

Vickers-Armstrongs
 
  Vickers Vellore
Vickers Vellore, Vellox
Egyesült Királyság - Vickers-Armstrongs Limited
 
Fotó: Vickers Vellore plakát Forrás: Aviadejavu
 
Vickers Vellore
Első repülése: 1928 május 17
 
Teherszállító, és postagép, volt egy-, és kéthajtóműves változata is. Az utolsó változat utasszállítónak épült, és az lett a Vellox. A Vellore névadója az indiai város Vellore, Tamil Nadu államban. A legénység egymás mellett ült egy nyitott pilótafülkében a gép legmagasabb pontján. Mögöttük a raktérben a törzs elkeskenyedő volt farok felé.
 
Az Armstrong Siddeley Jaguar VI motorral szerelt Type 166 változat extra tankolással Ausztráliáig jutott. 1929.03.18-án teljes terheléssel a bengazi szakaszon motorhibával kényszerleszállást hajtott végre. Miután pótalkatrészeket küldtek ki a repülés folytatódott a Timor-tenger felé a már közeli Ausztráliába, de a motor újból meghibásodott. Cape Don világítótorony közelében a Cobourg-félsziget nyugati részén szálltak le. A személyzet élve megúszta, a gép nem.
 
Szállító és postagépként sokáig szolgált. Az utolsó példány (már Vellox Type 212 néven) 1936 augusztusában elektromos hiba miatt (üzemanyagellátás megszűnt) lezuhant Croydon Airportnál leszállás előtt.
 
 
 
Type 172
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
       
 
A gépből készült futóműves, és hidroplán változat is.
 

Vellore I (Type 134) egymotoros hidroplán
Vellore II (Type 166) Jaguar IV motor, Ausztrália repülés.
Vellore III (Type 172) szárazföldi és hidroplán is
Vellore IV (Type 173) két Jupiter XIF motor
Vellox (Type 212) kétmotoros Vellore, új törzs, és a Pegasus motorok
 

 
Sebesség: 201 km/h
Hatótáv: 483 km
Szolgálati magasság: NA
Személyzet: 2 fő