|
Fotó: Vickers Vendace |
Forrás: Fleeting Peace |
|
Első repülése: 1926 március |
Oktatógép. Eredetileg úszótalpas gyakorló-, szállítógépnek tervezték a RAF számára. A brit légügyi minisztérium 5A/24 kiírására nevezték. A gép összecsukható, fából készült szárnyakkal és acélcső törzsszerkezettel készült. A futómű 10 perc alatt úszótalpakra cserélhető. A HMS Furious repülőgép-hordozón sikeres teszteket végzett, később hidroplán konfigurációban tesztelték. Ennek ellenére nem rendelt belőle a RAF, viszont az elkészült gépeket eladták a bolíviai légierőnek. |
1928 októberében három bolíviai Vendace lépett szolgálatba az "Escuela Militar de Aviación" kötelékében oktatógépként. A poros bolíviai nyár sok problémát okozott a motoroknál, de szolgálatban maradtak 1933-ig. |
Type 120 Vendace I. RAF N208 |
Type 157 Vendace II. G-EBPX |
Type 155 Vendace III. Három gép épült, ezek mentek Bolíviába. |
Szolgálati magasság: 7870 m |
|
|
|