|
Fotó: Vickers Type 56 Victoria J8065,No.70. szd., Ruwanduz, Észak-Irak. |
Forrás: RAFWeb.org |
|
Vickers Type 56 Victoria csapatszállító. 1926-ban lépett szolgálatba a Vernon és a Vimy típusokat váltotta leIrakban és Egyiptomban. 1935-ig szolgáltak. Nyolc gép fontos szerepet kapott a "Kabul Airlift" műveletben 1928 novembere és 1929 februárja között. Zord téli időjárásban evakuálták a diplomáciai személyzet tagjait, azok hozzátartozóit és az afgán királyi családot Kabulból. Használták Irakban, Palesztinában 1929-ben, Egyiptomban és Cipruson 1931-ben. Hosszú távú kiképzési feladatokat hajtottak végre, pl.a Kairó-Aden útvonal 1931-ben. |
Április 25. 1932- brit és az iraki légi járművek és katonák hívják akcióba, hogy leverjék a felkelést vezette Sheikh Ahmad. Szóbeli figyelmeztetés kurd dialektus, amely szerint falvak lenne bombázták kiadják keresztül hangszóróval szerelt Victoria csapatszállító-hordozót. A művelet a következtetést vonja le sikeresen júniusban az átadás Sheikh Ahmad. |
|
|
Vickers Vespa Bolívia |
|
|
|
|
Bristol Pegasus motor Vespában |
|
|
|
Bristol Pegasus motor |
|
|
Type 56 Victoria Mk I - Napier Lion IAX W12 |
Type 81 Victoria Mk II - második prototípus |
Type 117 Victoria Mk III - első sorozat. Napier Lion II. 46 épült. |
Type 145 Victoria Mk IV - fém szárny struktúra. Csak egy gép. |
Type 169 Victoria Mk V - fém szárny struktúra, Napier Lion XIB, 37 db épült. |
Type 262 Victoria Mk VI - utolsó sorozat, Bristol Pegasus IIL3, 11 új, 23 átépített. |
No. 70 szd. RAF 1924-1935, Hinaidi, Iraq |
No. 216 szd. RAF 1925-1935, Heliopolis, Egyiptom |
Első repülés: 1922 augusztus |
Szolgálati magasság: 4940 m |
Személyzet: 2 fő, szállíthatott: 22 katona |
|
|
|