|
Az avia-info.hu oldalról Horváth Balázs azonosította a képeken látható gépeket.
Köszönettel tartozom ezért neki.
Az itt látható képeket engedélykérés után lehet nyomtatott, vagy internetes médiában felhasználni. |
|
Mórász |
The sign since |
1806 |
|
|
Mórász Mihály fényképei |
(családi gyüjteményből) |
|
A képek eddig más nyomtatott, vagy internetes médiában nem jelentek meg. Kivétel a "Fokker, Pécs, 1931", mely a pécsi repülőtér történetét feldolgozó kiadványban már látható. A székesfehérvári repülőtér történetét bemutató kiállításon is szerepeltek.
Mórász Mihály az 1920-as évek végétől a az 1930-as évek végéig pilóta volt. Hogy hol szolgált nem tudom, és még nem volt idő ennek kiderítésére.
1947-ben halt meg 38 évesen Debrecenben, tüdőbaj vitte el.
Nagymamám (Freiburger Emma), aki 84 évesen halt meg 1998-ban, nagyapámat annyira féltette, hogy a motorozástól sikeresen eltiltotta - a repüléstől nem sikerült . . .
Mindkettőjüket meg tudom érteni... |
|
A nagymamám és nagyapám Szegeden az olaszoktól ajándékba kapott "Giustizia per l' Ungheria" előtt, 1932-ben. |
|
A fényképek alatt olvasható információk egy része a képek hátoldalán lévő megjegyzésekből származik. A ragasztások óvatos eltávolítása után bukkantak elő, és váltak olvashatóvá. |
|
A képek hátulján némi munka után már olvasható a szöveg |
|
Ha bármilyen információval tud valaki segíteni a fényképeken látható emberekről, gépekről, várom megtisztelő jelentkezését.
3nezetirajzok@gmail.com |
|
Gerle 13 HA-AAI |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Gerle 12 |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Desoutter Mk.II. Angol sportgép |
HA-AAA |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Weiss Manfréd stand |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Weiss Manfréd WM-10 "Ölyv" |
HA-AKB |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Weiss Manfréd WM-10 "Ölyv" |
HA-AKB |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Junkers A50ci Junior "Balaton" |
HA-JAC |
Aviatikai kiállítás 1932 október |
|
|
|
Székesfehérvár, Repülőtér, 1929. |
Bejárat |
|
|
|
Székesfehérvár, Repülőtér, 1929. |
|
|
|
|
Székesfehérvár, Repülőtér, 1929. |
Egy Fokker felszállása |
|
|
|
Giustizia per l' Ungheria |
Szeged, 1932 |
Nagyszüleim a repülőgép előtt |
|
|
|
Giustizia per l' Ungheria |
Szeged, 1932 |
|
|
|
Giustizia per l' Ungheria |
Szeged, 1932 |
|
|
|
|
Weiss Manfréd-Fokker C.V.E 1929-ben Székesfehérváron. Jól látható a WM gyár emblémája a törzsön, a két szárny között. |
|
|
Fokker F.VII.A - Pécs, repülőtér, 1931 |
|
|
Ismeretlen csoport a Mussolinitől ajándékba kapott Fiat BR-3 előtt. A kép hátulján csak ennyi van: "Vince bácsi" |
|
|
Horthy Miklós kormányzó és felesége díszszemlén, Szeged, 1933. A háttérben Hungária kiképzőgépek |
|
|
Légifelvétel. Albumborítóra ragasztva, hátlap nem feltárható. Jól kivehető lajstromozás. Weiss Manfréd-Fokker C.V. |
|
|
Légifelvétel. Albumborítóra ragasztva, hátlap nem feltárható. Weiss Manfréd-Fokker C.V. |
|
|
Az előző kép részlete, élesített. |
|
|
Raab-Katzenstein RK-2 Pelikán |
Schmoll paszta reklámgép |
Székesfehérvár 1929 |
|
|
|
Junkers. Elöl és a hátlapon más hely és más dátum szerepel. Elöl: Mátyásföld, 1930. Hátul: Arad, 1931. A képen látható egyenruhákról talán kideríthető lenne a helyszín. |
|
|
Weiss Manfréd-Fokker C.V. Székesfehérvár, 1929. A gép előtt Mórász Mihály |
|
|
Hungária kiképzőgépben. Székesfehérvár, 1929. Elől Mórász Mihály, mögötte: Bencsik ... akinek a keresztneve nem volt a hátlapon |
|
|
Mórász Mihály a Hungária kiképzőgép előtt. Székesfehérvár, 1929. |
|
|
Székesfehérvár, 1929. Repülőtér, startvonal. A hátsó gép egy WM - Fokker C.V., az első kettőt nem tudom. |
|
|
Székesfehérvár, 1929. Hungária kiképzőgép. Milyen gép van mögötte? |
|
|
Székesfehérvár, 1929. Udet U-12 |
|
|
Székesfehérvár, 1929. Heinkel. A típus nincs megjelölve a hátlapon. |
|
|
Székesfehérvár, 1929. Brandenburg. Típus nincs jelölve. |
|
|
Székesfehérvár, 1929. A kép felirata hátul: Műegyetem, sportgép. Típus nincs jelölve |
|
|
Székesfehérvár, 1929. Hungária kiképzőgép |
|
|
Székesfehérvár, 1930. Caproni. Típus nincs jelölve |
|
|
Graf Zeppelin "LZ-127" Debrecen felett, 1931. |
|
|