A lista nem teljes, ha ki tudod egészíteni, kérlek itt írd meg az eseményt. Köszönöm. |
Dátum |
Légierő |
Típus |
Egység, vagy |
Helyszín és az esemény leírása |
|
Személyzet és |
Győzelem |
|
gépe |
|
jelzések |
|
|
megjegyzés |
Veszteség |
A jelzés mindig a MiG-23-asra vonatkozik. |
1974 04 19 |
|
|
|
A szíriai 23-as a Golan szektorban izraeli F4 Phantomokat vett észre, három AA-2 Atoll rakétát indított, két F4-est lelőtt, egy pilóta katapultált. Viszont a 23-ast baráti légvédelmi SAM rakéta lelőtte... |
|
Győzelem és veszteség egyszerre... |
|
|
|
1977 - |
|
MiG-23MS |
|
Egyiptomi MiG-21 lőtte le a líbiai gépet |
|
|
|
|
|
1978 06 21 |
|
MiG-23M |
|
Szovjet légtérben két R-60-as rakéta, és gépágyútűz használatával két Iráni Boeing CH-47 Chinook helikoptert lőtt le Valerij Skinder százados. A 152 vadászezred 17. osztályából riasztották az Ak-Tepe légitámaszpontról. Skinder azonosította az Irán felől Dushak területén behatolt CH–47C Chinook helikoptereket, és tüzet nyitott menekülni kezdő gépekre. A közelebbi géppár tagjaira R–60-as rakétákat indított, mindkettő ugyanabba a gépbe csapódott, amely lezuhant. A második (Bo.5-4092 számú) gépet gépágyúval lőtte, de ez sikeres kényszerleszállást hajtott végre nem messze Ashabadtól. A távolabbi géppárnak sikerült elmenekülnie. Az egyébként nehéz célpontnak számító helikopter lelövéséhez mindössze 72 lőszert használt el, ez nagy hidegvérre utal. Érdekes módon nem lett nemzetközi botrány az incidensből; a szovjetek később ahhoz is hozzájárultak, hogy a kényszerleszállást végzett helikoptert az irániak megjavítsák és hazarepüljenek vele. A helikopterek több mint 100 km-re hatoltak be a Szovjetunióba Az incidens teljes háttere és a helikopterek repülésének oka máig ismeretlen. Oroszország azt állította, hogy a gépek a figyelmeztetések ellenére nem fordultak vissza. |
|
|
|
1978 07 21 |
|
MiG-23M |
|
Ezen a napon ismét négy CH-47C Chinook hatolt be, most 25 Km-re a szovjet légtérbe Turkimenisztán katonai körzeténél. Demjanov pilóta tévesen szovjet gépekként azonosította őket, és visszafordult. Később ismét Skindert riasztották. Ő R-60 rakétával lelőtte az egyiket, megölve nyolc embert. Ez után GSH-23L 23mm gépágyúval második Chinookra tüzelt, arra kényszerítve azt, hogy Gjaurs közelében leszálljon. A legénységét elfogták a szovjet határőrök. A sérült Chinook (S-4092) helikoptert a szovjetek később visszaadták Iránnak. A négy fogvatartott katona is haza mehetett. |
|
|
|
1979 - |
|
MiG-23MS |
|
Egyiptomi MiG-21 lőtte le AIM-9P3 rakétával. A libiai MiG-23 pilóta hibázott, egyszerűen a 21-es elé fordult. |
|
A győztes egyiptomi pilóta: Sal Mohammad |
|
|
|
1980 09 23 |
|
MiG-23-MLA |
|
Ahmad Sabah iraki 23-as pilóta két Iráni F-5E gépet lőtt le. Nem lehetett megerősíteni a győzelmet. Áldozatok: Gholam Hosseyn Orouji és Massihollah Dinmohammadi |
|
|
|
|
|
1980 09 26 |
|
MiG-23MS |
39.v.szd. |
Egy iraki 23-as pilóta a 39.v.szd.-tól, Iráni F-4E gépet lőtt le R-13-as rakétával. |
|
|
|
|
|
1980 09 26 |
|
MiG-23MF |
|
Ahmad Sabah iraki 23-as pilóta ezúttal megerősített győzelmet ért el Iráni F-5E gép felett. |
|
|
|
|
|
1980 09 30 |
|
MiG-23MF |
39. v.szd. |
Tariq Al-Dinmaruf 23-as pilóta gépágyútűzzel megsemmisített egy Iráni F-5E gépet, pilótája, Amir Asadi sorsa ismeretlen |
|
|
|
|
|
1980 10 05 |
|
MiG-23MS |
39. v.szd. |
Faiq, MiG23MS pilóta lelőtt egy iráni F-4D-t, 23 mm-es gépágyúval. |
|
Az iráni F-4 pilóták: IRIAF 71TFS,TFB.7 Amir Khosrow százados / RIO.?: életét vesztette |
|
|
|
1980 10 ... |
|
MiG-23MS |
39. v.szd. |
Faiq még ebben a hónapban MiG23MS gépével lelőtt egy iráni AH-1 helikoptert, szintén 23 mm-es gépágyúval. |
|
|
|
|
|
1980 10 15 |
|
MiG-23MS |
39. v.szd. |
Iraki MiG23MS lőtt le két iráni F-4E-t. R-13-as rakétákkal érte el a győzelmet. |
|
|
|
|
|
1980 10 29 |
|
MiG-23BN |
|
4 iraki MiG23BN gépet lőtt le egy iráni F-14A egy akcióban! |
|
|
|
|
|
1980 11 14 |
|
MiG-23MS |
39. v.szd. |
Iraki MiG23MS lőtt le egy iráni F-5E-t. R-13M rakétával érte el a győzelmet. |
|
Iráni pilóta: Zabihi, meghalt. 21TFW / IRIAF |
|
|
|
1980 11 22 |
|
MiG-23MS |
39. v.szd. |
Iraki MiG23MS lőtt le egy iráni F-4D-t. R-13M rakétával érte el a győzelmet. |
|
|
|
|
|
1980 11 28 |
|
MiG-23MS |
39. v.szd. |
Iraki MiG23MS lőtte le R-13 rakétával az iráni TFB.6 század F-4E gépét. |
|
|
|
|
|
1981 01 07 |
|
MiG-23 |
|
Iráni F-14-es egyetlen AIM–54 Phoenixszel egy négygépes iraki kötelék minden gépét megrongálta. |
|
|
|
|
|
1981 04 21 |
|
MiG-23 |
|
Iraki MiG-23 gépágyútűzzel súlyosan megrongált egy iráni F-14-est, amit selejtezni kellett. |
|
|
|
|
|
1981 04 26 |
|
MiG-23MS |
|
Egy izraeli A-4 Skyhawk formáció bombázta a PFSZ állásait Szidon városánál. Két libanoni MiG-23MS két A4-t lelőtt. |
|
|
|
|
|
1982 06 07 |
|
MiG-23 |
|
Három szír MiG-23MF támadott két izraeli F16-t. Merza kapitány 25 km-ről felderítette, rakétát indított 9 km-ről, és eltalálta. |
|
Merza |
|
|
|
1982 06 07 |
|
MiG-23 |
|
Merza kapitány ezután érkező újabb két F16-ost 20 km-ről befogta, rakétát indított 7 km-ről, eltalálta az egyiket, majd elmenekült. |
|
Merza, az előzővel egy akcióban! |
|
|
|
1982 06 08 |
|
MiG-23 |
|
Két szír MiG-23MF párban repült. Haw őrnagy 20 km-ről felderített egy izraeli F16-ost, 7 km-ről rakétát indított, és eltalálta a gépet. |
|
Haw |
|
|
|
1982 06 09 |
|
MiG-23MF |
|
Két szír MiG-23MF felderített egy izraeli F16-t, az egyik pilóta 6 km-ről indított rakétát, és lelőtte az F16-t |
|
Dib kapitány, vagy Said kapitány |
|
|
|
1982 07 21 |
|
MiG-23 |
|
Iráni F-14-es egyetlen AIM–54 Phoenixszel két iraki gépet semmisített meg. |
|
|
|
|
|
1982 12 ... |
|
MiG-23 |
|
Omar Goben MiG-23 pilóta 82 decemberében AAM rakétával lelőtt egy iráni F5 vadászgépet. |
|
|
|
|
|
1984 08 11 |
|
MiG-23ML |
63FS egység |
Iraki MiG-23ML lelőtt egy iráni F-14-est R-60MK rakétával Mahshahr közelében. A gép később a tengerbe zuhant. |
|
A lelőtt iráni pilóta: Mohammed-Hashem All-e-Agha. Társa meghalt. |
|
|
|
1985 - |
|
MiG-23 MiG-23 |
|
Két szíriai MiG23-t lőttek le izraeli F16-osok. |
|
|
|
|
1985 03 21 |
Magyar |
MiG-23MF |
|
Repülési gyakorlat végén a 05-ös oldalszámú MiG–23MF kecskeméti irányon Kőbánya– Mátyásföld felett kigyulladt. Störk József százados Csömörnél sikeresen katapultált. Strukturális hiba okozta a tüzet. |
|
|
|
|
|
1986 09 02 |
|
|
|
1986 Szeptember 03-ra tervezett iráni F-14-es szökésére egy nappal hamarabb került sor. A már iraki légtérben repülő Tomcatet egy MiG-23ML lelőtte. Az eset részletes leísa itt olvasható: |
|
Az iráni pilóta Ahmed Moradi Talebi és Hassan Najafi (RIO) katapultált, túlélték. |
|
|
1987 01 05 |
|
MiG-23 |
|
Csádi-líbiai konfliktus alatt egy a líbiai MiG-23-ast lőttek le. |
|
|
|
|
1987 01 17 |
|
MiG-23ML |
63FS egység |
Iraki pilóta iráni F-14-t lőtt le. |
|
Az iráni pilóta Bahram Ghaneii sikeresen katapultált. A RIO, Assl-e Davtalab meghalt. |
|
|
|
1987 04 29 |
|
MiG-23 MLD |
|
Afganisztán. Két pakisztáni F16 lelőtte aknatelepítés közben. |
|
|
|
|
|
1987 04 29 |
|
MiG-23 MLD |
|
Afganisztán. Egy pakisztáni F16-ost lőtt le aknatelepítés közben kialakult légiharcban. |
|
Az előzővel egy akcióban! |
|
|
|
1987 09 05 |
|
MiG-23 |
|
Csádi-líbiai konfliktus alatt három líbiai MiG-23-ast semmisítettek meg a Maaten al-Sarra Air Base repterén csádi gépek. |
|
|
|
|
1987 09 27 |
|
MiG-23ML |
Kubai gép és pilóta |
Angolai MiG-23 dél-afrikai Mirage F1-t lepett meg, két R-23-t indítva. Az egyik rakéta nem robbant, a másik igen, de távol. Nem semmisítette meg a gépet, de a futóművet a repeszek megrongálták. A Mirage pilótája A.D.Piercy leszálláskor katapultált. |
|
MiG-23: Alberto Ley Rivas |
|
|
Mirage F1: Arthur Douglas Piercy |
|
1988 - |
Szudán |
MiG-23BN |
Összesen 6 veszteség |
SPLA (Sudan People's Liberation Army, (Szudáni Népi Felszabadító Hadsereg) elleni akciókban három gépet lelőttek, másik három balesetben lezuhant. |
|
|
|
|
|
1988 09 26 |
Szovjet |
MiG-23 MLD |
|
Afganisztán légterét megsértő két iráni AH-1J Cobra (más források szerint viszont UH-1) helikoptert lőtt le Shindand légibázisról felszálló két 23-as AA-7 Apex radarirányítású rakétákkal. A lelövés 75 km-re dél-keletre Shindandtól történt. Nyugat felől támadták a helikoptereket. Rakétaindítás 7-8 km távolságból, 7000 méter magasságban történt. Csak radaron látták a helikoptereket. A becsapódást sem látták, csak azt, hogy a gépek radarjele hirtelen eltűnt. Két héttel később a szárazföldi csapatok két helikoter roncsát találták meg a megjelölt területen, és megerősítették a győzelmet. Astahov 57-es oldalszámú MiG-23-as gépére ezután felfestettek egy sast rakétával, géppuska hevederrel, és karmai között célkeresztben valamivel, ami éppen helikopter is lehet, de inkább repülőnek néz ki. Gavrilov gépére dátummal kiegészítve egy másmilyen sas került fel. Nála egyértelmű a helikopter, és hát ott a dátum is. (lásd képek) |
|
MiG pilóták: |
|
|
|
Vladimir Astahov hdgy. |
Boris Gavrilov szds. |
|
|
1988 10 01 |
India |
MiG-23UM |
|
Bhatinda Village |
|
|
|
|
|
|
1988 - |
|
MiG-23 |
|
Omar Goben iraki kaptány MiG-23 géppel két iráni vadászt semmisített meg. (MiG21-el további hármat) |
|
|
|
|
|
|
1989 01 04 |
|
MiG-23 |
|
Sidra öböl. Két MiG-23-ast lőtt le két amerikai F-14, repülőgéphordozó védelmi őrjárat közben. |
|
207: Joseph B. Connelly, RIO: Steven P. Collins. 204: Herman C. "Munster" Cook III, RIO : Leo F. Enright. |
|
|
|
1989 05 17 |
India |
MiG-23 |
|
Bodakdev Vill Ahmedabad |
|
Pradeep Singh szd.parancsnok |
|
|
1989 07 04 |
Szovjet |
MiG-23 |
Szojet bázis, Kohlberg, Lengyelország |
Kiképzési feladat közben 130 méteren leállt az utánégető ezért a pilóta katapultált lengyel terület felett. A gép repülése ezután stabilizálódott, mert a robotpilóta be volt kapcsolva. Tovább repült Kelet-, és Nyugat-Német területek felett. A nyugati határ felett amerikai F–15 géppár elfogta, azonosította, de nem lőtte le a sűrűn lakott német területek felett. Végül elfogyott az üzemanyag Belgiumban, és Kortrijk városában egy házra zuhant. Egy 18 éves férfi halt meg. |
|
Nikolai Skurigin
"Ha tudtam volna, hogy a gép nem esik le azonnal, természetesen maradok, és hasra teszem..." |
|
|
1990 08 02 |
|
MiG-23BN |
|
Kuwait MIM-23 Hawk légévdelmi rakétával lőtt le egy iraki MiG-23-t az invázió első napján. |
|
|
|
|
1990 01 26 |
Magyar
|
MiG-23UB |
16 oldalszám |
Reinhardt Róbert százados ellenőrző repülést hajtott végre Bakó Ferenc oktatóval. 200 méter magasságon durva kormánymozdulattal, rácsapásból történő felvétel közben, jobb fordulóban a gépet túldöntötték, ami a nagy állásszög miatt instabillá vált, átesett és a repülés 6. perc 50 másodpercében, 09:07 perckor földnek ütközött. A vizsgálat szerint a repülést a végrehajtási szabályzattól eltérő módon és paraméterekkel hajtották végre. Műszaki problémára utaló jel nem volt. A hajózók nem kíséreltek meg katapultálást. |
|
|
|
1990 04 20 |
Magyar
|
MiG-23MF |
09 oldalszám |
Cseporán „Csepi” Mihály őrnagy Ajka mellett 2400 méteren készülődött a leszállásra, helyi idő szerint 14:55-kor. Elektromosan töltődött felhőbe repült be. Villámcsapás érte, a hajtómű leállt, de nem ékelődött be. Álló hajtóművel 1000 méteres felhőalap alá ereszkedett tájékozódni. Látta, hogy Ajka felé közeledik, ezért bal fordulót vett Nyugat felé. 15 másodperc múlva katapultált. A gép egy szántóföldre zuhant, a hajtómű kiszakadt és egy halastóban állt meg. A gép nem robbant fel. Für Lajos honvédelmi miniszter „katasztrófahelyzetben példás magatartás tanusítása miatt” alezredessé léptette elő és személyesen tüntette ki. |
|
|
|
1990 09 16 |
Magyar
|
MiG-23MF |
04 oldalszám Repülőnap, Pápa |
A pilóta, Soproni Károly, élesen bedöntött jobb fordulót kezdett, közben intenzív süllyedést hajtott végre. A bedöntés mértéke miatt a felhajtóerő drasztikusan csökkent és megnőtt a merülősebesség. Ezért az élesen bedöntött bal merülőfordulóban a gép lecsúszott a bal szárnya felé. A pilóta hiába húzta, a bal szárnyvég földnek csapódott. A szárny kis sebességű, nagy felhajtóerős állásban volt, ez sem segített. A gép a már halott pilótával a sebesség miatt ismét elemelkedett. Sajnos egyértelmű pilótahiba. |
|
|
|
|
1991 - |
|
MiG-23 |
|
Sivatagi Vihar. Elfogta két F16, közölték vele, katapultál, vagy lelövik. Inkább katapultált... |
|
Salam Shalaam sikeresen katapultált. |
|
|
|
1991 01 17 |
|
MiG-23 |
|
Sivatagi Vihar. Az egyetlen sikeres támadás MiG-23-assal az Öböl háborúban. Bombázási feladat végrehajtása közben F-111-est lepett meg az iraki 23-as. Egy R-24T rakétát indított, az amerikai gép megsérült, de visszatért bázisára. |
|
|
|
|
|
1991 01 26 |
|
MiG-23 |
|
Sivatagi Vihar. F-15C-k három MiG-23-ast lőttek le. A 23-asok, miután észrevették az amerikai gépeket, menekülni kezdtek Irán felé. AIM-7 rakétával rövid légiharcban mindhármat leszedték. |
|
F-15 pilóták: R.Draeger-85-0119, |
|
|
A.Schiavi- 85-0104, |
C.Rodriguez-85-0114. |
|
1991 01 27 |
|
MiG-23MF |
|
Sivatagi Vihar. Egy amerikai F-15 AIM-9 rakétával lelőtt két iraki MiG-23-t, ami Irán felé menekült. Egy másik amerikai F-15 rövid légiharcban AIM-7 rakétával lelőtt egy támadó iraki MiG-23-t |
|
Két győzelmes pilóta: Deneny, F-15C/84-0025, másik 15-ös pilóta: B.Powell, F-15C/84-0027. |
|
|
|
1991 01 29 |
|
MiG-23 |
|
Sivatagi Vihar. Egy amerikai F-15 AIM-7M rakétával lelőtt egy iraki MiG-23-t. |
|
D.Watrous, 53TFS/36TFW, F-15C/85-0022 |
|
|
|
1991 01 29 |
|
MiG-23 |
|
Sivatagi Vihar. Egy amerikai F-15 AIM-7M rakétával lelőtt egy iraki MiG-23-t. |
|
D.Rose, 58TFS/33TFW, F-15C/85-0102 |
|
|
|
1991 07 - |
Szovjet |
MiG-23 |
|
4000 méteren kigyulladt a gép. Moszkva északi területén, Jaroszlavlnál zuhant le. |
|
Victor Aleshin, 1000 méteren katapultált. |
|
|
1992 04 03 |
India |
MiG-23BN |
221. század |
Gépágyú tűznyitás után a hajtómű kigyulladt. Lezuhant K.V. 1AFS, Jodhpur (Rajasthan) bázis mellett. |
|
Dhananjay Khote szd.parancsnok katapultált |
|
|
1992 09 10 |
India |
MiG-23 |
|
Lezuhant AFS Adampur bázis mellett. |
|
V. S. Dagar katapultált |
|
|
1992 12 22 |
Líbia |
MiG-23UB |
|
Kiképzőrepülést végrehajtó MiG–23UB összeütközött a Tripoli nemzetközi repülőtéren a leszálláshoz készülődő Libyan Arab Airlines Boeing 727-esével. Mindkét gép lezuhant, a fedélzetükön tartózkodó összesen 157 ember halálával a líbiai repüléstörténet legsúlyosabb légi katasztrófáját okozta. |
|
157 ember halt meg. |
|
|
1993 01 17 |
|
MiG-23 |
|
USAF F-16C a repüléstilalmi zónában lelőtt egy iraki MiG-23-t AMRAAM rakétával. A 23-as is befogta az amerikait, de az gyorsabb volt. |
|
|
|
|
1993 03 20 |
India |
MiG-23 |
|
Kabintető levált repülés közben. Lezuhant K.V. 1AFS, Jodhpur (Rajasthan) bázis közelében. |
|
V. S. Rawat katapultált |
|
|
1993 09 08 |
India |
MiG-23BN |
|
Lezuhant Halwara közelében. |
|
Ravindranath Rajagopal szd.parancsnok katapultált |
|
|
1994 03 02 |
Orosz |
MiG-23 |
|
14:54-kor Kurszknál zuhant le, civil áldozat is volt. |
|
A pilóta neve nem ismert, katapultált. |
|
|
1994 03 10 |
Románia |
MiG-23U |
Old.szám: 135. 93 Regiment. |
Hajtóműhiba alacsony magasságon. Temesvártól 8 kilométerre esett le. |
|
A pilóta és az oktató is katapultált. |
|
|
1994 08 04 |
Orosz |
MiG-23 |
|
Rakovskinál, bolgár területen zuhant le. |
|
A pilóta neve nem ismert, katapultált. |
|
|
1994 08 09 |
Románia |
MiG-23 |
No.01941 |
Mihail Kogalniceanu reptértől 4 km-re zuhant le. |
|
A pilóta neve nem ismert, katapultált. |
|
|
1995 09 13 |
Magyar
|
MiG-23UB |
Pápa légibázis Oldalszám: 14 |
Taszári Su-22 M3 No.51813 old.száma 16, összeütközött a Pápa légibázis 14-es oldalszámú MiG-23UB géppével Somogymeggyes közelében. A Su-22-es Kapoly közelében lezuhant, Katona István őrnagy sikeresen katapultált. A MiG-23UB függőleges vezérsíkja, oldalkormánya megsérült. A pilóta visszafordult Pápára, de a leszállóirányra történő fordulás után instabillá vált a gép és lezuhant. Katovics Balázs, és Mizsei Mihály életét vesztette.. |
|
|
|
|
1995 12 26 |
India |
MiG-23BN MiG-23UB |
|
Két 23-as ütközött össze ezen a napon Painsra közelében a Malhapur rendőrállomásra esett az egyik. |
|
A pilóta neve nem ismert, katapultált. |
|
|
1996 03 05 |
India |
MiG-23MF |
|
Technikai okok miatt a gép magasságot vesztett, és Rhajastan mellett lezuhant |
|
A pilóta neve nem ismert, katapultált. |
|
|
1997 03 09 |
India |
MiG-23MF |
|
Emberi hiba következtében 33 km-re Halwarától lezuhant |
|
|
|
|
1997 05 08 |
India |
MiG-23MF |
|
Technikai hiba következtében 26 km-re Halwarától lezuhant |
|
|
|
|
1997 10 09 |
India |
MiG-23BN |
|
32 km-re Halwarától lezuhant |
|
|
|
|
1998 10 01 |
India |
MiG-23BN |
|
Felszállás után lezuhant |
|
Augustine hadnagy |
|
|
1998-2000 |
|
MiG-23BN |
|
Eritreai MiG-29 gépek lőttek le három 23-ast. |
|
|
|
|
1999 03 26 |
India |
MiG-23BN |
|
Halwara közelében lezuhant. |
|
|
|
|
1999 09 09 |
|
MiG-23 |
|
Repüléstilalmi zónát keresztező MiG-23-ra indított AIM-54 Phoenix rakétát egy F-14-es. A rakéta nem talált, a 23-as elmenekült. |
|
|
|
|
2000 03 25 |
India |
MiG-23UM |
|
Kargil közelében lezuhant, mindkét pilóta katapultált. |
|
|
|
|
2000 04 25 |
India |
MiG-23 |
|
Bhirdhar közelében lezuhant 08:10-kor |
|
Raj Kumar repülőhadnagy |
|
|
2000 05 10 |
India |
MiG-23 |
|
Technikai hiba következtében 2 km-re Halwarától lezuhant |
|
S. S. Dalal szd.parancsnok |
|
|
2001 03 12 |
India |
MiG-23BN |
SM-261 |
Sangrur kerület közelében technikai hiba miatt lezuhant |
|
M. Vishwas szd.parancsnok |
|
|
2001 03 12 |
India |
MiG-23UM |
|
Technikai hiba következtében Jodhpur bázis közelében lezuhant |
|
Gaikwad szd.parancsnok és P. P. Hudda |
|
|
2001 08 28 |
India |
MiG-23BN |
HE(A) bázisról |
RSQ (felderítő század gépe) lezuhant, több adat nincs |
|
|
|
|
2002 02 21 |
India |
MiG-23BN |
|
Pathankot közelében lezuhant |
|
|
|
|
2002 03 15 |
India |
MiG-23MF |
|
Uttarlai - Bayatu és Sindhari falvak háromszögében lezuhant |
|
Rakesh Sharma |
|
|
2002 04 - |
Szíria |
MiG-23ML |
|
Izraeli UAV -t semmisített meg As-Suwayda közelében |
|
|
|
|
2002 06 26 |
India |
MiG-23BN |
|
Halwara közelében lezuhant |
|
Bharat Kumar hadnagy |
|
|
2003 04 04 |
India |
MiG-23BN |
|
Ludhianaban lezuhant, egy házra esett |
|
Balwinder Singh Gill hadnagy |
|
|
2003 04 04 |
India |
MiG-23BN |
|
11:28-kor lezuhant Mianwala Kalai környékén |
|
Nikhil Gupta, könnyű sérüléseket szerezve katapultált. |
|
|
2003 04 04 |
Angola |
MiG-23MF |
|
Lezuhant Lubango közelében, Huíla tarrtományban. |
|
Aniceto Tomás António Cardoso katapultált, könnyű sérülései voltak. |
|
|
2009 10 07 |
Líbia |
MiG-23UB |
|
A C-424-es gép Lubango bázisról szállt fel. Lezuhant a LAVEX fegyverkiállításon bemutató repülés közben. |
|
Mindkét pilóta meghalt. |
|
|
2011 03 19 |
Szabad Líbia |
MiG-23BN |
|
Benghazi felett a saját légelhárítás tévedésből lelőtte. |
|
Pilóta meghalt túl késői katapultálás után. |
|
|
2011 03 26 |
Szabad Líbia |
MiG-23BN |
|
5 gépet a francia légierő gépei megsemmiítettek Misrata repterén. |
|
|
Foto: Getty Images |
|
2012 03 07 |
Szíria |
MiG-23MS |
|
Szír lázadók 9K115-2 Metis-M anti-tank rakétát használva lőtték le a 23-ast. |
|
|
|
|
2012 08 13 |
Szíria |
MiG-23BN |
|
Szír lázadók lelőtték Deir ez-Zor közelében. |
|
|
|
|
2014 03 23 |
|
MiG-23 |
|
Török F-16C lőtte le AIM-9 Sidewinder rakétával a szíriai Kessab városánál. |
|
Pilóta katapultált. |
|
|
2015 03 23 |
Líbia |
MiG-23UB |
Nemzeti Összefogás |
A MiG-23-as Al Watiya bázisát bombázta, miközben egy Igla-S rakétával lelőtték. |
|
Mindkét pilóta meghalt. |
|
|
|
2015 11 04 |
Szíria SyAAF |
MiG-23 |
Hama AB légibázisról. |
Felkelők lőtték le a szír Muhammad Musa'ed Kheleh gépét Sqelbiyeh városánál. Légelhárító tűz végzett a géppel. |
|
Muhammad Musa'ed Kheleh életét vesztette. |
|
|
|
2016 01 04 |
Líbia |
MiG-23 MLA |
Ser.No. 6472 |
Benina légibázis támadása közben lezuhant. |
|
|
|
|
2016 02 08 |
Líbia |
MiG-23 MLA |
Ser.No. 6132 |
Derna közelében egy iszlám bázis támadása közben lezuhant. |
|
|
|
|
2016 02 12 |
Líbia |
MiG-23UB |
Ser.No. 7834 |
Nyugat-bengázi közelében egy iszlám bázis támadása közben légelhárító üteg tüzétől lezuhant. |
|
|
|
|
Szerkesztette: 3NR Légibázis. |
|