Fokker DR.I  
 
 
  Fokker
 
  Fokker Dr.I Triplane, USAF múzeum
Fokker Dr.I Dreidecker (Triplane)
Hollandia, Németország - Fokker Aviatik GmbH - Fokker-Flugzeugwerke
 
 
Az első világháború híres repülőgépe a Fokker DR.I Dreidecker.
60 tervrajz, építési rajzok teljes méretű Fokker Dr.I rekonstrukcióhoz a képre kattintva megtekinthető
1917-ben jelentek meg a fronton a Nieuport Scout és a Sopwith Triplane típusok, amelyekkel a szövetségeseknek légifölényt sikerült kivívniuk a németek ellen, ezért a német repülésügyi minisztérium (Luftfahrtministerium) ennek a két típusnak a másolására kérte a gyártókat.
 
Manfred von Richthofen
 
           
Manfred von Richthofen   Manfred von Richthofen   Lothar Richthofen gépe      
 
Werner Voss 48 légi győzelmes német ászpilóta, az első világháború 4. legjobb német vadászgép pilótája volt.
 
       
Werner Voss   Werner Voss   Werner Voss   Werner Voss   Werner Voss
 
Más pilóták gépei
 
       
Paul Baumer hadnagy gépe   Paul Baumer hadnagy gépe   Paul Baumer hadnagy gépe   Johann Jansen gépe, 1918    
 
       
                 
         
                 
Fokker DR.I részletrajzok
       
                 
Anthony Fokker főkonstruktőre, Reinhold Platz az angol Sopwith Triplane mintájára készítette egy együléses, háromfedelű gépet, amit egy Le Rhone motor hajtott. Platz azonban nem rendelkezett elég információval a Sopwith Triplane-ről ahhoz, hogy azt másolni tudja, ezért egy eredeti tervet készített. Az első 4 prototípusból kettőt von Richthofen alakulata kapott meg 1917 augusztusában, és ezeket sikeresen tesztelték bevetés közben. 320 szériagyártású repülőgép leszállítására kapott Fokker megrendelést, amelyeket 1917 október közepétől a Jagdgeschwader I-nak kellett leszállítani. Nem sokkal később azonban a tervezési hiányosságok is nyilvánvalóvá váltak, különösen a felső szárnyat illetően, és ezek a problémák halálos áldozatot is követeltek. Von Richthofen felülvizsgálatot rendelt el, ami arra a következtetésre jutott, hogy a probléma forrása rossz minőségű munkavégzés és a minőségellenőrzés hiánya volt a gyártás során. A hibák kijavítása után a Dr.I a legnevesebb vadászpilóták által repült vadászrepülőgéppé vált. Manfred von Richthofen is tűzpiros Dr I-esének köszönhetően kapta a "Vörös Báró" becenevet, illetve 1918. április 21-én a 425/17-es számú Dr.I-essel vesztette életét, miután már 80 légicsatában aratott győzelmet korábban. A Dreidecker rendkívül szűk fordulókra volt képes, és kiváló volt emelkedő repülésben. A többi mutatójában, sebességében, megbízhatóságában erősen közepes gépnél voltak jobbak is mindkét táborban. Azonban bármilyen nagyszerű pilóták is repülték, a típus jobbára csak védekező harcokra volt alkalmas és már 1917 végén elavultnak számított
 
 
  Motor 000, 0101, 0109, 0111, 0112, 102, 103, 105.
  Törzs 0200, 0201, 0202, 0205, 0206, 0207, 0208, 0210, 0213, 0214, 0215, 0216, 0217, 0218, 201, 216
  Szárnyak 0600, 606, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 621, 640, 641, 650, 651, 652, 653, 654.
  Belső 0700, 0701, 0702, 0703, 0704, 0705, 701, 711, 714, 717, 718, 727, 730.
  Műszerek 0120, 0706
  Fegyverzet 802, 803.
  Általános Berendezések 901, 902, 903.
  Darabjegyzékek 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700
 
A tervrajzok jobb alsó sarkában található számok szerint:
             
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 
       
                 

 

 

 

1914-1938