|
Az első világháború híres repülőgépe a Fokker DR.I Dreidecker. |
|
60 tervrajz, építési rajzok teljes méretű Fokker Dr.I rekonstrukcióhoz a képre kattintva megtekinthető |
1917-ben jelentek meg a fronton a Nieuport Scout és a Sopwith Triplane típusok, amelyekkel a szövetségeseknek légifölényt sikerült kivívniuk a németek ellen, ezért a német repülésügyi minisztérium (Luftfahrtministerium) ennek a két típusnak a másolására kérte a gyártókat. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Manfred von Richthofen |
|
Manfred von Richthofen |
|
Lothar Richthofen gépe |
|
|
|
Werner Voss 48 légi győzelmes német ászpilóta, az első világháború 4. legjobb német vadászgép pilótája volt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Werner Voss |
|
Werner Voss |
|
Werner Voss |
|
Werner Voss |
|
Werner Voss |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul Baumer hadnagy gépe |
|
Paul Baumer hadnagy gépe |
|
Paul Baumer hadnagy gépe |
|
Johann Jansen gépe, 1918 |
|
|
Fokker DR.I részletrajzok |
Anthony Fokker főkonstruktőre, Reinhold Platz az angol Sopwith Triplane mintájára készítette egy együléses, háromfedelű gépet, amit egy Le Rhone motor hajtott. Platz azonban nem rendelkezett elég információval a Sopwith Triplane-ről ahhoz, hogy azt másolni tudja, ezért egy eredeti tervet készített. Az első 4 prototípusból kettőt von Richthofen alakulata kapott meg 1917 augusztusában, és ezeket sikeresen tesztelték bevetés közben. 320 szériagyártású repülőgép leszállítására kapott Fokker megrendelést, amelyeket 1917 október közepétől a Jagdgeschwader I-nak kellett leszállítani. Nem sokkal később azonban a tervezési hiányosságok is nyilvánvalóvá váltak, különösen a felső szárnyat illetően, és ezek a problémák halálos áldozatot is követeltek. Von Richthofen felülvizsgálatot rendelt el, ami arra a következtetésre jutott, hogy a probléma forrása rossz minőségű munkavégzés és a minőségellenőrzés hiánya volt a gyártás során. A hibák kijavítása után a Dr.I a legnevesebb vadászpilóták által repült vadászrepülőgéppé vált. Manfred von Richthofen is tűzpiros Dr I-esének köszönhetően kapta a "Vörös Báró" becenevet, illetve 1918. április 21-én a 425/17-es számú Dr.I-essel vesztette életét, miután már 80 légicsatában aratott győzelmet korábban. A Dreidecker rendkívül szűk fordulókra volt képes, és kiváló volt emelkedő repülésben. A többi mutatójában, sebességében, megbízhatóságában erősen közepes gépnél voltak jobbak is mindkét táborban. Azonban bármilyen nagyszerű pilóták is repülték, a típus jobbára csak védekező harcokra volt alkalmas és már 1917 végén elavultnak számított |
|
Motor |
000, 0101, 0109, 0111, 0112, 102, 103, 105. |
|
Törzs |
0200, 0201, 0202, 0205, 0206, 0207, 0208, 0210, 0213, 0214, 0215, 0216, 0217, 0218, 201, 216 |
|
Szárnyak |
0600, 606, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 621, 640, 641, 650, 651, 652, 653, 654. |
|
Belső |
0700, 0701, 0702, 0703, 0704, 0705, 701, 711, 714, 717, 718, 727, 730. |
|
Műszerek |
0120, 0706 |
|
Fegyverzet |
802, 803. |
|
Általános Berendezések |
901, 902, 903. |
|
Darabjegyzékek |
100, 200, 300, 400, 500, 600, 700 |
|
A tervrajzok jobb alsó sarkában található számok szerint: |
|
|