1935-ben Alexei Andreeyevich Borovkov és Ilya Florenteyevich Florov, két fiatal mérnök a GAZ gyártól egy nagy sebességű, duplafedelű vadászgépen kezdett dolgozni. A cél a lehetséges legkisebb méretű, legygyorsabb gép elkészítése volt.
A 900 LE-s Shvetsov M-62 motort használták, ez a Wright Cyclone licenszben gyártott változata volt. 1937-ben repült először, de felszálláskor motorhiba miatt összetört a gép. Négy ShKAS 7.62-mm géppuskával szerelték fel. Az alsó szárnyak alatt két FAB-50 bombát rögzíthettek.
A második gép 1939 áprilisában repült először, már 1000 LE-s motorral.
A finn téli háborúban két gép a harcok közelébe került, de a teljesítményről nincs adat.
Hossz |
6,35 m |
Szélessége |
7 m |
Szárny területe |
18 m2 |
Üres súly |
1598 kg |
Terhelt súly |
1950 kg |
|
|
Hatótáv |
700 km |
Max. magasság |
9150 m |
Max. sebessége |
436 km/h |
Emelkedés |
13,44 m/sec |
|