Fiat G.55 'Centauro' vadászgép
A torinói FIAT-Aeritalia által tervezett Fiat G.55 "Centauro" egymotoros vadászgép 1943-1945 között állt szolgálatban az olasz légierőnél. Első repülésére 1942. április 30-án ke- rült sor és már 1943-ban szolgálatba is állították. A német Daimler-Benz DB 603 motorral szerelt változat maximális sebessége elérte a 685 km/ó sebességet, az alaptípus fegyverzetét pedig egy 20 mm-es, motortengelyen át tüzelő gépágyú és két 12.7 mm-es szárnyakba épített géppuska alkotta. A világháború folyamán bebizonyosodott, hogy a nagy számban rendszeresített, csillagmotoros olasz repülőgépek lassabbak és sérülékenyebbek a brit és amerikai vetélytársaiknál. A korszerűbb FIAT G-50-es és G-55-ös valamint Macchi C.202 és C.205 vadászokból a megkésett gyártás miatt csak kevés került a harcoló alakulatokhoz, így a veszteségek pótlására a németektől voltak kénytelenek repülőgépeket, illetve Daimler-Benz motorokat vásárolni.
-
Hossz: 9,37 m
-
Magasság: 3,13 m
-
Fesztávolság: 11,85 m
-
Hatótáv: 1200 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 12 700 m
-
Szerkezeti tömeg: 2630 kg
-
Felszálló tömeg: 3718 kg
-
Csúcssebesség: 635 km/h
-
Fegyverzet: három 20 mm-es gépágyú, és kettő 12.7 mm-es gépppuska; és 2 x 160 kg bombateher külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: egy 1475 Le-s (1085 kW) Fiat R.A 1050 Tifone (Daimler-Benz DB 605A-1 licens) fordított, 12 hengeres V-motor
Forrás: masodikvh.hu |