|
|
|
|
|
|
Hajtómű: Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone tizenkét hengeres sorosmotor (a DB 601 licencváltozata) (1175 LE)
A Folgore Mario Castoldinak, a legtöbb Macchi harcigép tervezőjének munkája. |
Macchi Mc.202 Folgore |
|
Macchi Mc.202 Folgore |
|
Macchi Mc.202 Folgore |
|
Az MC.200 Saetta (Nyilas) alapján kifejlesztett MC.202 gyönyörű vonalvezetése lényegesen erősebb motorral párosult. A motor hűtőjét az Alfa Romeo motor alatt helyezték el. A szárnyakra féklapokat és réselt szárnyakat terveztek. Amikor a pilóta kieresztette a fékszárnyakat, egyidejűleg a csűrők is kitértek lefelé, így növelve a csűrőkormány hatásfokát alacsony sebességnél. A féklapokat hidraulikusan működtették. A hosszan előrenyúló orr megnehezítette a gurulást, de a gép a levegőben a gép fantasztikusan mozgékony volt. A pilótát vastag páncéllemez védte, ami nem volt éppen jellemző az olasz vadászgépeken. A félhéjszerkezetű, fémépítésű farokrész kormányszervei vászonborítást kaptak. A farokfutó behúzható volt. A vadászgép az igen vékony szárnyat a gyár korábbi versenygépeitől örökölte. Ezért az ágyúkat a szárnyak alá épített gondolákban helyezték el. A törzs és a szárnyak fémépítésűek voltak, a behúzható futómű teljes burkolatot kapott.
Fegyverzet: kezdetben az alapfegyverzet 2db 12,7 mm-es géppuska a motorburkolatban, későbbi sorozatoknál 2db 7,7 mm-es géppuska a szárnyakban, egy másik változatnál 2db 20 mm-es ágyú a szárny alatti gondolákban jött hozzá ehhez
Max. sebesség: 595 km/h
Fesztáv: 10,58 m
Hossz: : 8,85 m
Magasság: 3,04 m
Szárnyfelület: 16,80 m2
Szerkezeti tömeg: 2350 kg
Max. felszálló tömeg: 3010 kg
Csúcsmagasság: 11500 m
Hatótáv: 765 km |