Vissza:
1939 - 1945
 
 
    Olasz légierő 1939-1945
Reggiane
   
 
Reggiane RE2000 ( Leírás alul... )
 
   
         
Reggiane RE2001
 
         
         
Reggiane RE2002
 
           
         
Reggiane RE2005
 
           
         
Reggiane RE2000 leírása
 

A Caproni leányvállalata, a Reggiane 1938-ban készítette el annak a repülőgépnek a prototípusát, mely kísérteties hasonlóságot mutatott az amerikai Seversky P-35-ös modellel.
A honvédség az R.2000 vadászrepülőgépeket a keleti fronton használta. Bár harci teljesítménye a szovjet gépek ellen eredményesnek volt mondható, a repülőgép nem volt népszerű a pilóták között megbízhatatlansága és nehéz kezelhetősége miatt. A magyar vadászpilóták korábban a Fiat CR.32-t repülték, mely sokkal kevésbé volt érzékeny az átesésre és a dugóhúzóra, emiatt gyakoriak voltak a balesetek. Az Re.2000-rel felszerelt első századnak mind a 24 gépe kisebb-nagyobb balesetet szenvedett az első hónap leforgása alatt. A CR.32-nél keményebben rugózott futómű miatt a fel- és leszállás közben is sok baleset fordult elő az orosz szükség-repülőtereken.
A legismertebb baleset Horthy István nevéhez fűződik, aki a Második Magyar Hadseregben szolgáló vadászpilótaként 1942-ben meghalt, mikor Héjával földnek ütközött röviddel a felszállás után végrehajtott túlhúzott fordulóból dugóhúzóba esve.
Motor: 1 db Piaggio P.XI RC.40, 985 LE
Sebesség: 537 km/h (5500 m-en)
Fegyverzet: 2 db 12,7 mm-es Breda-SAFAT géppuska
Súly: 2080 kg (üresen); 2880 kg (harckészen) Csúcsmagasság: 10500 m
Hatótávolság: 680 km
Fesztávolság: 11,00 m
Hossz: 7,90 m
Magasság: 3,20 m

Magyar változatok
1940-ben a MÁVAG gyár megvásárolta a Re 2000-es gyártásának licenszét. A gépbe Weiss Manfred WM 14_b motor került (1030 LE), a fegyverzetet 2 db 12,7 mm-es Gebauer géppuska képezte, és némileg módosították a sárkányt is. Különböző nehézségek miatt a gyártás csak 1943-ban indult meg, de az ekkor már elavultnak számító Héják nem kerültek harci alkalmazásra, annál is inkább, mert Győrben megkezdődött a jóval modernebb Me-109-esek összeszerelése. A hazai gyártású Héjákat kiképzésre illetve gyakorlógépként alkalmazták.

MÁVAG Héja I
Magyar jelölés a Serie I-re.
MÁVAG Héja II
Magyar jelölés a licencben gyártott Serie I-re. A Héja II-t egy 986 LE-s WMK 14 motorral és két magyar gyártmányú 12,7 mm motor meghajtású Gebauer géppuskával szerelték fel.

 

 

 

 

 
Repülés menü
1900 - 1914
1914 - 1938
1939 - 1945
1945 után
   
Magyar repülés
Szállítogépek
Kisérleti gépek

 

 

 

3NR