Svéd építésű kétfedelű vadászgép az 1920-as évek vége felé. A repülőgépet először a Svenska Aero, majd később AB Svenska Järnvägsverkstädernas Aeroplanavdelning (ASJA) gyártotta.
A Svenska Aero magánvállalkozás volt. Felvették a kapcsolatot a hadüggyel, lekérték az irányelveket. Armstrong Siddeley Jaguar 9 hengeres motorral szerelték. Hagyományops kétfedelú gép volt. A törzs vegyesen alumínium és szövetborítás volt. A szövet a törzsközép részt boryította, alumínium elől-hátul volt.
A svéd légierő tesztpilótája Nils Söderberg repült vele először a Barkarby bázison. 1929 November 11-én Jaktfalk hivatalosan is bemutatkozott. A prototípust 1930-ban vásárolta meg a svéd légierő, majd 3 gépet kaptak 1932-ben.
Továbbfejlesztették és Sk-8 / SA-10 / SA 12 modifikációk születtek
Forrás: Espanole, AeoroWiki, Lars E. Lundin |