Címkép: MiG-AT | Forrás: NetSearch |
|
|
RSZK MiG |
РСК „МиГ“ – Российская самолётостроительная корпорация „МиГ" |
A Mikojan MiG-AT egy orosz kiképző repülőgép, amely 1996-ban repült először. Oroszország és Franciaország közös repülőgép-fejlesztési programja volt. A MiG-AT hagyományos elrendezésű gép, nem volt olyan innovatív, mint a Jak-130 Szoftvercsomagja képessé tette harmadik és negyedik generációs vadászgépekre való oktatáshoz. Első repülése 7 percig tartott, a két prototípus 750 alkalommal repült. |
Hajtóműve a francia SNECMA Turbomeca Larzac 04-R-20 volt, de beépítették később az NPO Saturn AL-55, és a RD-1700 Turbofan hajtóműveket is. Az alap és haladó pilótaképzésre fejlesztett gép győztese végül a Jak-130 lett, a MiG-AT múzeumba került. |
|
Egy tesztrepülésen részt vett Jean Pierre Job is, aki a francia légierő főnöke volt akkoriban. A Zsukovszkij Repülőtéren a repülés után megpaskolta orosz pilóta vállát, és azt mondta, hogy elégedett az új orosz-francia oktatógéppel. Közölte, hogy "A francia hajtómű és az orosz gép nagyon jó együtt, nagy hatással volt rám ez a minőségi teljesítmény." |
|
MiG típusok a felső listában |
|
|
|
|
Más Szovjet/Orosz repülőgéptípus választása: |
|
|
|