MiG-AT
 
Címkép: MiG-AT | Forrás: NetSearch
MiG-AT
RSZK MiG
РСК „МиГ“ – Российская самолётостроительная корпорация „МиГ"
 

 
   A Mikojan MiG-AT egy orosz kiképző repülőgép, amely 1996-ban repült először. Oroszország és Franciaország közös repülőgép-fejlesztési programja volt. A MiG-AT hagyományos elrendezésű gép, nem volt olyan innovatív, mint a Jak-130 Szoftvercsomagja képessé tette harmadik és negyedik generációs vadászgépekre való oktatáshoz. Első repülése 7 percig tartott, a két prototípus 750 alkalommal repült.
   Hajtóműve a francia SNECMA Turbomeca Larzac 04-R-20 volt, de beépítették később az NPO Saturn AL-55, és a RD-1700 Turbofan hajtóműveket is. Az alap és haladó pilótaképzésre fejlesztett gép győztese végül a Jak-130 lett, a MiG-AT múzeumba került.
 
Egy tesztrepülésen részt vett Jean Pierre Job is, aki a francia légierő főnöke volt akkoriban. A Zsukovszkij Repülőtéren a repülés után megpaskolta orosz pilóta vállát, és azt mondta, hogy elégedett az új orosz-francia oktatógéppel. Közölte, hogy "A francia hajtómű és az orosz gép nagyon jó együtt, nagy hatással volt rám ez a minőségi teljesítmény."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
MiG típusok a felső listában
Más Szovjet/Orosz repülőgéptípus választása: