A katapultálás
 
Címkép: Az RF-91965, Vörös 09 számú Szu-25M becsapódása | Forrás: Warzone
Orosz pilóta katapultálása egy Szu-25-ből,
sisakkamerás videón
 
Az eset 2022 nyarán történt, valószínűleg Belgorod megye felett, a pontos dátum kérdéses.
 
 

 
   Egy orosz Szu-25 Frogfoot közeli légtámogató repülőgép pilótája drámai sisakkamera felvételen rögzítette saját katapultálását.
   Mike Yeo, ázsiai légierőkre szakosodott védelmi újságíró azonosította a repülőgépet és annak egységét. Két VKS Szu-25 azonosítható vörös 09 oldalszámmal, a Su-25SM RF-91965 és a Su-25SM3 RF-93025. A hátsó antenna hiánya miatt a lezuhant gép nagy valószínűséggel a VKS 18. ShAP-járól származó Su-25SM RF-91965 / vörös 09 volt, a Csernigovka-i bázisról. A pontos típus a Su-25 SM3, ez a kamuflage, illetve a fülke MFD-je alapján valószínűsíthető.
   A pilóta 200 méter / 600 láb magasságban katapultált, ez a lassított felvételen jól látható a magasságmérő műszeren, ám az ott feltüntetett közel 200 méteres magasság valószínűleg TENGERSZINT feletti, hiszen ez barometrikus magasságmérő, nem pedig a radar-magasságmérő, amely a műszer alatt van.
   A Su-25 pilótafülkéjében visszapillantó tükör is található, amiben a gép mögötti terep, egy tó és a gép vízszintes stabilizátorának egy része látható. A videó azt mutatja, hogy mi történt pillanatokkal ezután.
(Ez az eredeti videó első kockája, a lassított videón nem látható.)
    Ahogy a pilóta a katapultülésében eltávolodik repülőgéptől, látható lesz a gép farka. Függőleges stabilizátor fele éles, egyenes vágással eltűnt, a vízszintes stabilizátor megsérült, hajtómű kigyulladt. Azt is láthatjuk, ahogy a kabintető leválik.
   A függőleges vezérsík nyílegyenes sérülésése furcsa, utalhat ez egy vezetékkel való ütközésre. Kérdés, a a gép ehhez nem repült-e túl magasan? Ha vezetékkel ütközött, a hajtómű kigyulladása valószínűleg elektromos zárlat következménye lehet. De van itt egy térkép, ami meggyőző, mert a tó jól látszik a fülke visszapillantótükében is.
PIROS= nagyfesz.vezeték | KÉK= tó | ZÖLD= repülési útvonal | SÁRGA= a gép becsapódása
   Katapultálás után látható az ernyő kibomlása. A hevederek narancssárgák. Ezt a típust elméletben csak gyakorlások során használják.
   Maga az esemény a videó kezdete előtt történik. A pilóta megpróbálta fenntartani az irányítást de a gép bepördült. A katapultálás szinte azonnal beindul.
   Mielőtt a pilóta földet ér, a Szu-25 földbe csapódik és felrobban a mezőn. A földre ereszkedő pilóta furcsa, szinte békés nyugalomba merül a tiszta kék ég alatt. A közelben hallani egy sugárhajtású gépet, nagy valószínűséggel a kísérő vagy a vezér, mely kétszer is felbukkan a videón. A gép lassú ívben elhalad a becsapódott, égő gép felett.
   Rádiózás is hallható a videó végén, a katapultált pilóta a levegőben lévő társával egyeztet. A bejövő rádióadás feltehetően kódolt (valószínűleg a felvételt közzétevő orosz forrás kódolta), a pilóta azt mondja: "Bro, minden rendben." és egy bejövő rádióadás után: "Igen, igen, figyelek."
   
   A pilóta igen nyugodt. Nem pánikol ukrán fenyegetés miatt, nem rejtőzik. Az interneten többen gyakorló repülés közben bekövetkező balesetet feltételeznek.
 
    Néhány kiragadott képkocka a cikk végén látható.
 
    Az eredeti videó alatt a felvétel megtekinthető lassításban is.
    Szoftveresen 200%-kal felskálázott, 30-60 FPS + 400% Slow Mo.
 
    Az eredeti video
   A videó az orosz Fighter-Bomber Telegram csatornáról származik.
 
   A lassított video
   A videó lementhető és megnézhető 1920x1018 méretben
 
A videó tükörnézetben tekinthető meg, így került ki a netre. Az első három képet megfordítottam a műszerek olvashatósága miatt, a többit nem, mert valószínűleg zavaró lenne a video után.
 
A MAGASSÁGMÉRŐ - KB. 180 M.
MŰSZERFAL
A TÜKÖRBEN LÁTHATÓ TEREP
KATAPULTÁLÁS ELŐTT
 
KATAPULTÁLÁS ELŐTT
A PILÓTA
KATAPULTÁLÁS
KATAPULTÁLÁS
 
KATAPULTÁLÁS UTÁN
KATAPULTÁLÁS UTÁN
KATAPULTÁLÁS UTÁN
KATAPULTÁLÁS UTÁN
 
AZ ERNYŐ KIBOMLÁSA
ERESZKEDÉS KÖZBEN
AZ ERESZKEDÉS VÉGE
MÁR A FÖLDÖN
 
A MÁSIK GÉP
     
 
Fighter-Bomber Telegram
Warzone
Twitter
 


 
© Légibázis Since 1998